V čem je nová Škoda Fabia lepší než předchůdce? Ohrozit může i kompaktní Scalu

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 5. 2021 6:02
Škoda včera večer odhalila podobu čtvrté generace modelu Fabia. Ta už je na první pohled jiná než předchůdce, má také jiný technický základ a především zcela nový interiér. Jak moc se ale skutečně jeden z bestsellerů mladoboleslavské automobilky proměnil? Pokusili jsme se oba modely porovnat, na což se můžete podívat v následující galerii.

Druhá výbava Style s 59kW motorem bude stát nejméně 359 900 korun. Navíc nabízí multifunkční kožený volant a koženou hlavici řadicí páky a páky ruční brzdy, dále asistent rozjezdu do kopce, automatická světla a stěrače, zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna, vyhřívaná přední sedadla, tempomat nebo bezklíčové startování. Ve standardu jsou i lepší multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory, ambientní osvětlení a chromované doplňky interiéru nebo 15palcová litá kola.

Končící provedení začíná ve výbavě Style na 364 900 korunách, ovšem se 70kW přeplňovaným tříválcem TSI a o něco horší výbavou (jakkoliv mezigeneračně přišel stupeň Style například o automatickou klimatizaci).

První auta se u dealerů objeví na konci léta, objednávky ale přijímají už teď (jen na 1.5 TSI až od podzimu). Příští rok navíc nabídku doplní i sportovněji laděná výbava Monte Carlo.

Nová generace jedné z nejpopulárnějších škodovek je tak oproti té minulé (alespoň na papíře) lepší téměř ve všech ohledech a ani cenově si, vzhledem k extra výbavě, prakticky nepohoršila. Má úspornější motory, více bezpečnostních asistentů, modernější interiér i řadu dlouho pro nejmenší model značky zapovězených prvků. A samozřejmě nabízí více místa v interiéru i kufru. Detailní představení čtvrté generace Škody Fabia najdete tady.

 

Právě se děje

Další zprávy