V čem je nová Škoda Fabia lepší než předchůdce? Ohrozit může i kompaktní Scalu

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 5. 2021 6:02
Škoda včera večer odhalila podobu čtvrté generace modelu Fabia. Ta už je na první pohled jiná než předchůdce, má také jiný technický základ a především zcela nový interiér. Jak moc se ale skutečně jeden z bestsellerů mladoboleslavské automobilky proměnil? Pokusili jsme se oba modely porovnat, na což se můžete podívat v následující galerii.

Pohled pod kapotu říká, že Scala nemá litrový atmosférický motor, ale pro změnu nabízí čtyřválec 1.5 TSI i s manuální převodovkou a provedení spalující stlačený zemní plyn. Jinak je nabídka pohonných jednotek (1.0 TSI o výkonu 70 a 81 kW a 1.5 TSI o výkonu 110 kW) totožná, neliší se ani dostupné převodovky pro jednotlivé motory.

Skutečně hodně podobný je i obsah základní výbavy Ambition. Ve stěžejních prvcích se od sebe Fabia a Scala neodlišují, drobné odchylky se i přesto najdou. Zatímco Scala však ve verzi 1.0 TSI / 70 kW Ambition startuje na 407 900 korunách, Fabia 1.0 MPI / 59 kW Ambition začíná na 329 900 korunách. Rozdíl je tedy 78 tisíc korun, s přechodem na srovnatelný přeplňovaný agregát ale o něco klesne.

Scala Style začíná na 462 900 korunách, zatímco Fabia Style na 359 900 korunách. Rozdíl je 103 tisíc korun ve prospěch Fabie, byť oba modely mají pod kapotou jiný motor. Scala má v tomto stupni také širší spektrum standardních prvků výbavy.

Cenový rozdíl je tak mezi oběma modely stále dostatečně velký na to, aby si na trhu přímo nekonkurovaly. Přesto je posun Fabie směrem vzhůru právě vstříc Scale nebo obecně kompaktnímu segmentu zcela jasně patrný. Ostatně některým levnějším kompaktům (Hyundai i30 nebo Fiat Tipo) se vyrovná i základní cenou.

 

Právě se děje

Další zprávy