V čem je nová Škoda Fabia lepší než předchůdce? Ohrozit může i kompaktní Scalu

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 5. 2021 6:02
Škoda včera večer odhalila podobu čtvrté generace modelu Fabia. Ta už je na první pohled jiná než předchůdce, má také jiný technický základ a především zcela nový interiér. Jak moc se ale skutečně jeden z bestsellerů mladoboleslavské automobilky proměnil? Pokusili jsme se oba modely porovnat, na což se můžete podívat v následující galerii.

Cenový souboj

Škoda zároveň s premiérou zveřejnila i první ceny čtvrté generace Fabie. Nejlevněji tak novinku pořídíte za 329 900 korun ve výbavě Ambition a s motorem 1.0 MPI / 59 kW. To je o 50 tisíc korun více, než kolik stálo v posledních měsících základní provedení třetí Fabie. Na druhou stranu za 279 900 korun získal zájemce slabší 44kW motor a především výbavu Active.

Ta se v českém ceníku nové generace neobjevuje. Pokud bychom tak srovnávali stupně Ambition (třetí generace od 299 900 korun), je už rozdíl jen 30tisícový, navíc má čtvrtá Fabia pořád silnější motor a rovněž bohatší výbavu. Obojí tedy výrazně kompenzuje rozdíl v ceně.

A co tedy Škoda Fabia Ambition za 329 900 korun nabízí? Především již zmíněné bezpečnostní pomocníky - nouzové brzdění, udržování v jízdním pruhu, tísňové volání eCall a sledování únavy řidiče. Dále nechybí rádio s 6,5palcovou obrazovkou a čtyřmi reproduktory, rozhraní Smartlink pro připojení chytrého telefonu, Bluetooth, manuální klimatizace, palubní počítač Maxi Dot, elektricky ovládaná přední okna, vyhřívaná a elektricky nastavitelná zrcátka, výškově stavitelná přední sedadla nebo dálkové centrální zamykání. Standardem jsou též 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty, mlhovky a světla diodami pro potkávací a žárovkami pro dálkové svícení.

Kromě bezpečnostních pomocníků jsou tak nově standardem základní Fabie také diodová přední světla, mlhovky, Smartlink, Bluetooth, palubní počítač Maxi Dot nebo výškově stavitelné sedadlo spolujezdce. Většinu prvků má novinka navíc i při porovnávaní obou Fabií ve výbavě Ambition (minulá generace v ní ale měla třeba litá kola).

Zajímavé je, že Škoda zvolila u nové generace hatchbacku stejnou základní cenu jako u třetí generace kombi s označením Tour. Ta se bude po boku čtvrtého vydání prodávat ještě celý příští rok, přičemž v jejím případě za 329 900 korun dostane zájemce motor 1.0 TSI o výkonu 70 kW a výbavu Active.

 

Právě se děje

Další zprávy