Pod kapotou evoluce
V motorovém prostoru je na první pohled téměř vše při starém. Nabídku obstarávají především tříválce s přeplňováním i bez něj. Nicméně jde o jednotky generace Evo. Výkon litrového tříválce MPI tak poskočil z 55 na 59 kW, slabší verze s 48 kW (o 4 kW více než doposud) se v Česku nabízet nebude.
Spolu s vyšším výkonem ale klesla, kvůli zlepšené aerodynamice, spotřeba, podle předběžných dat na 5,1 l / 100 km (končící 44kW provedení mělo 5,5 až 5,8 l / 100 km). Novinkou je mimochodem fakt, že pětistupňová manuální převodovka u atmosférického motoru je robustnější, stejná jako u přeplňovaných tříválců. Už tak nepochází z městského Citigo.
Přeplňované litrové tříválce TSI zůstávají na 70 a 81 kW, i v jejich případě ale klesla spotřeba paliva. 70kW varianta si nárokuje 5,1 l / 100 km (dříve 5,3 až 5,7 l / 100 km), 81kW verze 5,0 nebo 5,5 l / 100 km. Odlišuje se to podle toho, jestli má auto manuální šestistupňovou, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Mimochodem volbu automatu má u novinky jen silnější motorizace, zatímco u třetí generace ji mělo i slabší TSI.
Když Fabia třetí generace v roce 2014 začínala, měla pod kapotou i vznětové tříválce s 55 až 77 kW. Naftovým agregátům ale dala malá Škoda vale už při modernizaci v roce 2018 a nová generace na tom nic nemění. Naopak se vrací benzinový čtyřválec.
Ten byl součástí standardní nabídky druhé generace, třetí jej ale dostala jen krátce v podobě 92kW 1.4 TSI s dvouspojkovým automatem DSG v limitované sérii Edition R5. Teď se tedy vrací natrvalo a bez překvapení jde o 110kW 1.5 TSI se sedmistupňovým DSG a vypínáním válců. Stejnou jednotku mají i Scala, Kamiq, Octavia a další modely z portfolia mladoboleslavské automobilky.
U nové generace Fabie se také zvětšila nádrž - volitelně až na 50 litrů. Ve standardu je ale pouze 40litrová nádrž, což je méně než u třetí generace. Ta měla objem 45 litrů.