Nejlevnější kombi v Česku: Škoda Fabia Combi dožívá ve verzi Tour, stojí 330 tisíc

Škoda Fabia Combi Tour je nejlevnějším novým kombíkem v Česku.
15. Kia Proceed 1.5 T-GDI GT Line Plus - 634 980 Kč. Žebříček nejlevnějších kombi otevírá s akční cenou 635 tisíc korun stylový jihokorejský model se 118kW patnáctistovkou pod kapotou a šestistupňovou manuální převodovkou. Ve výbavě Proceedu nechybí udržování jízdního pruhu, nouzové brzdění, dvouzónová automatická klimatizace, navigace a rádio s 10,25palcovou obrazovkou, diodová přední světla nebo 17palcová litá kola. 

Kia zatím nabízí ze skladových zásob také Proceed modelového roku 2020, který startuje na 494 980 korunách s litrovým tříválcem a horší výbavou.
14. Suzuki Swace 1.8 Hybrid Premium - 610 900 Kč. Japonská novinka je jediným kombi v tomto přehledu, které má pod kapotou hybridní pohon. Jedná se o osvědčenou jednotku od Toyoty s výkonem 72 kW a automatem CVT, protože Swace není ničím jiným než dvojčetem modelu Corolla. Ve výbavě mu nechybí nouzové brzdění, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, dvouzónová automatická klimatizace, rádio s osmipalcovou obrazovkou, diodová přední světla nebo 16palcová litá kola.
13. Mini Clubman One - 604 500 Kč. Mezi patnácti nejlevnějšími kombi nechybí ani jedna stylovka, a sice Mini Clubman v základní verzi One s benzinovou tříválcovou patnáctistovkou o výkonu 75 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Ve výbavě takového modelu nechybí nouzové brzdění ve městě, manuální klimatizace, rádio s 6,5palcovou obrazovkou nebo 16palcová litá kola.
12. Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI Style - 582 900 Kč. Španělský sourozenec Golfu a Octavie je dražší než oba zmíněné modely, mimo jiné i proto, že se rovnou nabízí se 110kW přeplňovaným čtyřválcem a manuální šestistupňovou převodovkou. Také jeho výbava je bohatá, zahrnuje třeba nouzové brzdění, udržování v jízdním pruhu, třízónovou automatickou klimatizaci, rádio s 8,25palcovým displejem, plně diodová přední světla nebo 16palcová litá kola.
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 2. 2021 6:02
Čtvrtá generace Škody Fabia pomalu klepe na dveře, mladoboleslavská automobilka tak stávající provedení nabízí v Česku už jen ze skladových zásob. Minimálně tedy s karoserií hatchback. Kombi totiž po někdejším vzoru výběhové Octavie dostává označení Tour a ve výrobě pokračuje. A za necelých 330 tisíc je to nejlevnější nové kombi na trhu. Přehled všech 15 nejlevnějších kombíků najdete v galerii.

Zpátky ovšem k nové verzi Fabie Combi. Provedení Tour se nabízí ve dvou výbavách Active a Ambition. To je oproti ještě minulý týden platnému ceníku pořádné zeštíhlení, vždyť kombi se nabízelo také ve výbavách Style a sportovně laděné Monte Carlo, linie Ambition a Style bylo navíc možné pořídit i v pseudoterénním provedení Scoutline.

Teď už tedy zájemci, kteří chtějí poslední mainstreamové malé kombi na trhu zadat do výroby, mohou vybírat ze značně osekané nabídky. A ta nejspíše nějakou dobu vydrží, nová Fabia Combi je sice potvrzená, ale na trh přijde až v roce 2023. To hatchback je na tom lépe, nová generace na platformě MQB A0 se do prodeje dostane na podzim, což nedávno potvrdilo české zastoupení značky na virtuální tiskové konferenci.

Mezi skladovými zásobami zatím zůstává poměrně velké množství "krátkých" Fabií. Z 821 aktuálně dostupných kusů této modelové řady jich karoserii hatchback má 331.

Zpátky však k Fabii Combi Tour s kufrem o objemu 530 až 1395 litrů. Nabízet se bude s jediným motorem, a to 70kW verzí litrového tříválce TSI. Na zájemci je volba mezi pětistupňovou manuální a dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, která stojí navíc 40 tisíc korun. Cena jako taková se oproti původnímu ceníku prakticky nezměnila. Tour stojí o tisícovku více, začíná tak na 329 900 korunách.

Ceník - Škoda Fabia Tour

Active Ambition
1.0 TSI / 70 kW 329 900 Kč 349 900 Kč
1.0 TSI / 70 kW DSG 369 900 Kč 389 900 Kč

Ani skladba obou výbavových stupňů se zásadněji nezměnila. Provedení Active tak nabízí mezi jinými manuální klimatizaci, rádio s 6,5palcovým dotykovým displejem, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, která mají navíc vyhřívání, dálkové centrální zamykání, diodové denní svícení, střešní ližiny nebo 15palcová ocelová kola s kryty.

Přesto se najdou i novinky - Tour má standardně vkládané tkané koberečky vpředu i vzadu (dříve příplatek 1300 korun) a lepší palubní počítač MaxiDot (dříve až mezi příplatky druhého stupně Ambition). Naopak nově Fabia Combi Active postrádá automatická světla (nyní součást volitelné výbavy až druhého stupně Ambition).

Druhá linie Ambition stojí o 20 tisíc více a nabízí navíc nouzové brzdění, kožený potah volantu a hlavice řadicí páky, omezovač rychlosti, deštník pod sedadlem spolujezdce, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Ta mají mimochodem jiný design než doposud, další změny ale tento výbavový stupeň neprodělal.

V nabídce příplatkových prvků stále zůstává řada zvýhodněných výbavových paketů, jakkoliv i tady se skladba oproti dřívějšímu stavu měnila. Fabii Combi Tour tak jde dovybavit třeba sledováním mrtvého úhlu, adaptivním tempomatem, parkovacími senzory vpředu i vzadu nebo navigací. K dispozici je i o 18 mm zvýšený podvozek.

Zároveň je tedy Škoda Fabia Combi Tour nejlevnějším novým kombi na českém trhu. A to o 25 tisíc korun, druhé Hyundai i30 kombi startuje na akčních 354 990 korunách. Přímou konkurenci pak český zástupce nemá, Renault Clio Grandtour skončil definitivně loni, Peugeot nebo Seat svá malá kombi přestaly dělat už před delší dobou.

Rovněž je patrné, že karoserie kombi se pomalu stává na českém trhu "luxusem". Když totiž nahlédnete do galerie výše, kde uvádíme přehled 15 nejlevnějších kombíků v Česku, jen šest se jich dostane pod hranici 400 tisíc korun a jen devět pod půl milionu korun. Ještě loni na jaře se přitom i do výroby dala zadat hned dvě kombi s cenou dokonce pod 300 tisíc korun - Dacia Logan MCV, která atakovala ještě o 100 tisíc nižší hranici, a Renault Clio Grandtour. Oba modely ale během loňského roku skončily bez přímého nástupce.

Na přehled 15 nejlevnějších kombi na českém trhu se podívejte v galerii v úvodu článku.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Hasiči řeší úhyn ryb v řece Moravě, žádné škodliviny ve vodě neobjevili

Hasiči v sobotu dopoledne vyjeli do Uherského Hradiště kvůli úhynu ryb v řece Moravě. Jde o území od mostu spojujícího Uherské Hradiště se Starým Městem po místní část Štěpnice. V řece se vyskytuje blíže neurčený počet ryb různých velikostí a druhů, sdělil mluvčí hasičů Roman Žemlička. Testy podle něj vyloučily škodliviny ve vodním toku.

"Na místě byl zástupce životního prostředí a státního podniku Povodí Moravy. Na místě byly provedeny testy, které potvrdily normální obsah kyslíku a vyloučily škodliviny ve vodním toku," uvedl Žemlička.

Podobný úhyn ryb, zejména pstruhů, zaměstnal hasiče také na Prostřední Bečvě na Vsetínsku tento pátek. Domnívají se, že důvodem by mohla být zvýšená teplota vody. Výsledky testů budou známy až později.

Zdroj: ČTK
Další zprávy