Úřady provedly inspekce v objektech automobilek Hyundai a Kia v Německu a Lucembursku. Mluvčí společnosti Hyundai inspekce potvrdil a uvedl, že firma s úřady spolupracuje.
Případ se týká naftových automobilů, které mohly být vybaveny softwarem, jenž při běžném provozu v řadě situací omezuje či zcela zastavuje systém pro redukci emisí. Podle prokuratury se předpokládá, že software pochází od dodavatelů automobilových součástek Bosch a Delphi, uvedla agentura Reuters.
Manipulace s automobilovými emisemi se dostala do centra pozornosti kvůli aféře německého koncernu Volkswagen (takzvaná Dieselgate). Ten v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí nainstaloval zhruba do 11 milionů naftových automobilů po celém světě.
Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a společně se svou sesterskou firmou Kia Motors tvoří jednoho z deseti největších výrobců automobilů na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, zatímco Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku.