Vyplatí se koupit nový Nissan Leaf? V Čechách začíná na 850 tisících, porovnali jsme ho s VW e-Golf

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 1. 2018 14:01
Na český trh vstupuje druhá generace celosvětově nejprodávanějšího elektromobilu. Nissan Leaf se oproti předchůdci výrazně změnil designově a dočkal se rovněž vylepšeného pohonného ústrojí. Patrně největším rivalem nejen na českém, ale i celoevropském trhu mu bude Volkswagen e-Golf. V následující grafice tak najdete porovnání obou konkurenčních kompaktních hatchbacků, i když zatím pouze na papíře.

Na detailní porovnání Nissanu Leaf a Volkswagenu e-Golf, které navíc můžete měnit či rozšiřovat podle vlastních preferencí, se podívejte zde.

Foto: Nissan

Design

Nový Leaf je oproti předchůdci mnohem více konvenční. Má například tmavým plastem naznačenou masku chladiče, stejně jako kompakty se spalovacím motorem. Po jeho odklopení se objeví místo pro připojení kabelu na nabíjení baterie.

Foto: Nissan

Interiér

Také kabina nového japonského elektromobilu mnohem více připomíná spalovací auta. Jeden výrazný prvek byl ale přece jen zachován - voličem převodovky je jen decentní joystick, nikoliv klasická páka. Přístrojový panel je digitální jen částečně, v nejnižší výbavě také chybí dotykový displej.

Foto: Volkswagen

Design

Volkswagen e-Golf se od konvenčního sourozence na první pohled liší především designem kol a předního nárazníku. Maska chladiče je podobně jako u Leafu zaslepená, ve spodní části pak nese jako poznávací znamení modrou lamelu, která prostupuje i předními světlomety.

Foto: Volkswagen

Interiér

Interiér je až na detaily shodný s nejlépe vybavenými verzemi se spalovacím motorem. To znamená především obrazovku multimediálního systému se skleněným designem. Za příplatek vůz nabízí také plně digitální přístrojový štít. Na rozdíl od Leafu pak místo voliče převodovky zaujímá klasická páka.

 

Právě se děje

Další zprávy