Bourat v nich nechcete: Mezi největšími průšvihy historie crash testů je i Mustang

Martin Přibyl Martin Přibyl
23. 12. 2021 7:59
Nezávislá organizace Euro NCAP nedávno vydala nejnovější sérii crash testů, v nichž propadly dostupné elektromobily Renault Zoe a Dacia Spring. Prošli jsme historii evropských simulovaných nárazů a vybrali ty největší propadáky, které se vymykaly standardům dané doby, a přidali jeden bonusový americký. Podívejte se na ně do galerie.
Crash test Fiata Punto z roku 2017
Crash test Fiata Punto z roku 2017 | Foto: Euro NCAP

2017: Fiat Punto

Testy postarších, ale stále prodávaných modelů se od té doby staly běžným koloritem zpráv Euro NCAP. Jasně ukazují, jak se posunuly požadavky na bezpečnost, a obzvlášť to platí u aut, která na trhu vydržela déle, než měla, třeba Fiatu Punto, jenž testem prošel v roce 2017, tedy v době, kdy v showroomech po několika faceliftech kroutil dvanáctý rok a k testu dorazil bez příplatkových bočních airbagů, jen s čelními nafukovacími vaky.

Ač tak při svém uvedení na trh získalo Punto plný počet pěti hvězdiček, o dvanáct let později nemělo ani jednu jedinou. Hlavním důvodem bylo nulaprocentní hodnocení za asistenční systémy, NCAP začal vybrané požadovat v základní výbavě a Punto z nich nabízelo jen upozornění na nezapnutý pás u řidiče. Změněná metodika testů se ale podepsala na tom, že Fiat nezapsal dobré výsledky ani v ochraně dospělých, dětí a chodců.

 

Právě se děje

Další zprávy