Bourat v nich nechcete: Mezi největšími průšvihy historie crash testů je i Mustang

Martin Přibyl Martin Přibyl
23. 12. 2021 7:59
Nezávislá organizace Euro NCAP nedávno vydala nejnovější sérii crash testů, v nichž propadly dostupné elektromobily Renault Zoe a Dacia Spring. Prošli jsme historii evropských simulovaných nárazů a vybrali ty největší propadáky, které se vymykaly standardům dané doby, a přidali jeden bonusový americký. Podívejte se na ně do galerie.
Foto: Radek Pecák

2015: Lancia Ypsilon

Zpátky do Evropy. V roce 2015 tam Euro NCAP měnil svoji testovací proceduru. Zavedl nový simulovaný náraz do pevné překážky plnou čelní plochou, upravil podmínky bočního nárazu a opět zvedl hvězdičkové hranice za asistenční systémy.

V testu se také objevily starší již prodávané modely, které s těmito změnami nepočítaly. Tak třeba BMW Z4 skončilo jen s třemi hvězdičkami a ještě hůře dopadla v té době čtyřletá Lancia Ypsilon, která si připsala jen dvě hvězdy.

Ypsilon dostal jen 44procentní hodnocení za ochranu dospělých, nejhůře dopadl právě při nárazu celou čelní plochou. Při částečném střetu navíc auto začalo hořet, způsobil to zkrat v elektrickém vedení baterie, který zapálil brzdovou kapalinu.

 

Právě se děje

Další zprávy