Německá automobilka nedávno obměnila prakticky celou paletu nabízených spalovacích jednotek. Nejviditelnější změnou je nahrazení vidlicových šestiválců řadovými agregáty a rozsáhlé nasazení mildhybridních systémů. Například Mercedes C 200 tak teď pohání benzinová jednapětka podporovaná malým elektromotorem.
Hlavní směr vývoje se ale teď podle Schäfera přesune k elektrickým motorům a bateriím. Vývoj spalovacího motoru, nejdražší a nejkomplikovanější součásti konvenčního vozu, bude zastaven.
Výdaje na vývoj přitom podle Auto motor und sport neklesají, výrobce ale potřebuje uvolnit veškeré kapacity, které vázal vývoj nových motorů a převodovek. Vše zaměří na co nejrychlejší přestup na elektřinu.
Zmíněná nová generace pohonných jednotek tak může být pro Daimler tou úplně poslední. Žádný další vývoj se podle Schäfera neplánuje. Prý ale není vyloučeno, že by se mohl časem obnovit, pokud se situace na trhu změní.
Podobně je na tom i konkurenční koncern Volkswagen. Jeho šéf strategie Michael Jost řekl vloni v prosinci, že jeho firma představí v roce 2026 svoji poslední generaci aut se spalovacími motory. Dál je bude již jen upravovat, aby dokázal nabídnout auta pro ty oblasti na zemi, kde nebude existovat infrastruktura pro elektrovozy.
Definitivní konec by podle Josta měl znamenat rok 2040, kdy budou prodána poslední auta se spalovacím motorem. To je mimochodem stejný rok, kdy prodej vozů s benzinovými nebo naftovými motory zakáže americká Kalifornie. Podobný zákaz plánuje na rok 2025 i Norsko, pro rok 2040 Francie a 2050 Velká Británie.