Už 370 koňských sil dokázali "vytěžit" motoráři Audi z pětiválcového motoru 2,5 TFSI při jeho adaptaci pro novou generaci vozu RS3 Sportback.
Maximální točivý moment přitom dosahuje 465 Nm.
Turbodmychadlem přeplňovaný agregát zrychlí kompaktní pětidveřový vůz z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a na přání může pokračovat v akceleraci až k nejvyšší rychlosti 280 km/h.
V kombinovaném cyklu spotřebuje pouze 8,1 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 189 gramů na kilometr.
Sedmistupňová převodovka S tronic přenáší hnací sílu na všechna čtyři kola.
Aby bylo dosaženo patřičných jízdních vlastností, v porovnání s modelem Audi A3 Sportback je karoserie RS3 snížena o 25 mm.
Dravý vzhled vozu pomáhají umocňovat 19“ kovaná hliníková kola. Pneumatiky mají rozměr 255/30 vpředu a 235/35 vzadu.
Auto zastavují kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, které mají vpředu průměr 370 milimetrů a vzadu 310 milimetrů.
Na přání také keramické brzdy
Přední kotouče mají lehkou konstrukci se zvlněnými okraji a jsou odvrtávané, aby bylo zajištěno maximální odvádění vznikajícího tepla. Kotouče jsou prostřednictvím čepů spojeny s hliníkovým středem a svírány osmipístovými pevnými třmeny.
Na přání mohou být montovány i brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny pro přední nápravu.
Oproti předchůdci je novinka lehčí o 55 kilogramů, takže její pohotovostní hmotnost bez řidiče je 1520 kilogramů.
V interiéru se nacházejí sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa s šedým kontrastním prošíváním. Multifunkční sportovní volant RS je potažený kůží a Alcantarou a má dole zploštělý věnec.
Informační systém řidiče zahrnuje ukazatel plnicího tlaku, teploměr motorového oleje a stopky. K sériové výbavě nového modelu Audi RS 3 Sportback patří také parkovací senzory plus a MMI Radio.
Na přání nabízí Audi sportovní sedadla S – s kosočtvercovým prošíváním, reliéfními nápisy a na přání se světlým čalouněním. Objednat si lze také nově vyvinutá skořepinová sedadla RS s integrovanými bočními airbagy a skořepinou sedadla z uhlíkového kompozitu. Tato sedadla jsou o sedm kilogramů lehčí než základní sportovní sedadla.
Vůz přijde na trh v létě příštího roku. Cena zatím stanovena nebyla.