Podle statistik světového motorsportu je Bugatti 35 nejúspěšnějším sportovním vozem historie. V letech 1927-31 je v závodech Grand Prix bylo prakticky nemožné porazit a podlle některých statistik dokázali jezdci na tomto stroji za jediný rok vyhrát i 2000 větších či menších sportovních podniků.
Nyní se tento vůz dočká svého znovuzrození. Díky restaurátorské dílně Samohýl Motor Zlín. O plánech Ladislava Samohýla, který je majoritním vlastníkem firmy, informoval jako první týdeník Ekonom.
Samohýlové vlastní velkou sbírku historických automobilů včetně vozů značky Bugatti. Při jejich restaurování museli například zhotovit zařízení na odlévání bloku motoru a vyrobit formy potřebné k výrobě řady dílů. Podle vyjádření Ladislava Samohýla pro Ekonom by bylo škoda využít všechny nezbytné nástroje, přípravky a formy jen jednou. Použije je proto k výrobě 20 replik tohoto vozu.
Je to jen replika
Aby nedošlo k mýlce, bude každý díl bude označen speciálním symbolem, z něhož je zřejmé, že nejde o původní automobil z 20. let.
Samohýl plánuje auto prodávat zájemcům jako stavebnici, z níž si pak vůz sám složí. Zájemce Samohýl údajně má. Jeden je prý dokonce z Číny.
Typ 35 zkonstruoval geniální konskruktér Etore Bugatti ve dvacátých letech. Měl skvělé jízdní vlastnosti, výkonný osmiválcový motor a také esteticky přitažlivou karosérii. Přestože se jednalo o závodní auto, bylo možné karosérii opatřit světla a blatníky a hned z toho bylo auto používané i v běžném provozu.
Bugatti typu 35 měl svou velkou premiéru v roce 1924 na Velké ceně Lyonu. Původní osmiválec měl objem1991 cm3 a výkon 95k. Převodovka byla čtyřstupňová. Řízení bylo extrémně strmé a zajišťovalo pohyb kol od dorazu k dorazu jediným otočením volantu.
Jedinou slabinou byly brzdy
Původní výkon motoru postupně přestal stačit, a tak ze základního modelu vznikly v roce 1926 modifikace 35C s dvoulitrovým motorem a 35B s motorem 2,3 litru, přeplňované upraveným Rootsovým dmychadlem. Type 35B dosahoval výkonu 140k, Type 35C pak disponoval výkonem 125k.
Vůz měl pak prakticky jedinou slabinou, a tou byly brzdy. Těmi se ostatně slavný Bugatti příliš zabývat nechtěl. Traduje se historka, že jednomu zákazníkovi, který si na nízkou účinnost brzd stěžoval, řekl: "Vyrábím své vozy aby jezdily, ne aby stály."
S vozemi Bugatti 35 jezdily a vítězily mnohé slavné osobnosti motorsportu. Například René Dreyfus či Louis Chiron. Bugatku měla i Eliška Junková, která právě na ní dosáhla na skvělé páté místo v supertěžkém závodě Targa Florio.
Celkem bylo vyrobeno přibližně 400 vozů Bugatti Type 35.