Martin Přibyl
7. 2. 2019 6:03
Německý autoklub ADAC již řadu let hodnotí nová auta podle toho, jak moc ovlivňují klimatickou změnu a kolik vypouští škodlivin. Vloni jeho EcoTestem prošlo 109 vozů. Jakému byly podrobeny procesu a jak si vedly? Který získal titul nejčistšího a který je naopak tím nejméně ekologickým? Jak dopadly zatracované diesely a jak škodovky? Podívejte se do přehledu.
108.-109. Kia Sorento 2.2 CRDi AWD
Na posledních dvou místech jsou dvě korejská SUV. Obě spojuje pohon všech kol, vznětový motor splňující již neplatnou emisní normu Euro 6b a automatická převodovka. Obě SUV dostala nula bodů jak za emise CO2 (spotřebu), tak za škodliviny. Konkrétně v Kii Sportage si motor 2.2 CRDi řekne o 8,1 litru, což odpovídá 255 g CO2 na kilometr, a má problém s emisemi oxidů dusíku. To by měla teoreticky zlepšit nová emisní norma Euro 6d TEMP: korejské 2.2 CRDi ale ani v takovém případě není zcela čistým motorem. Hyundai Santa Fe, které již novou normu splňuje, si vysloužilo dvouhvězdičkové hodnocení (24 bodů za škodliviny, 10 za spotřebu) a podle ADAC je nejšpinavějším z moderních dieselů. Kia umí lépe, např. nový 1.6 CRDi v Ceedu byl vloni naopak nejčistším testovaným dieselem.
Emise CO2 |
Emise škodlivin |
Celkové hodnocení |
0 |
0 |
0 |