Jan Matoušek
9. 4. 2018 13:27
Naftovým motorům nejspíše začíná zvonit hrana. Stále více automobilek je vyřazuje z nabídky konkrétního modelu, či dokonce všech svých vozů. V prvním případě jde třeba o Škodu a řady Fabia a Rapid, ve druhém potom o Toyotu. Tam turbodiesely nahrazují hybridní ústrojí. I přes tento trend, pomalu klesající prodeje nebo kauzu Dieselgate se ale stále najde mnoho výrobců, kteří naftové motory nezatratili. My jsme se zaměřili na patnáct nejlevnějších aut s dieselovými agregáty na českém trhu. Podívejte se do grafiky.
Dacia Lodgy
Největší auto uzavírá následující přehled. MPV Lodgy s motorem 1.5 dCi o výkonu 66 kW ve výbavě Arctica stojí 334 900 korun (se sedmi místy 352 900 korun). Kombinovaná spotřeba je 4,0 l/100 km a v základu má auto mlhovky, rádio s MP3 i klimatizaci.