Podle automobilky Hyundai se Donckerwolke stal kreativním ředitelem Hyundai Motor Group (tedy celého jihokorejského koncernu). Jde přitom o nově vytvořenou pozici na úrovni výkonného viceprezidenta, kancelář bude mít Luc Donckerwolke v Rüsselsheimu, kde má centrálu evropská část automobilky Hyundai.
Nejde přitom o jedinou pozici, kterou bude belgický návrhář v jihokorejském koncernu zastávat. Vedle toho totiž také ponese odpovědnost za komunikaci v oblasti designu všech značek spadajících pod Hyundai. Vedle mateřského výrobce a Kie to tak znamená luxusní odnož Genesis, chystanou značku Ioniq pro elektromobily a také vodíkové automobily, na nichž Hyundai v současnosti pracuje. Tisková zpráva klade důraz především na poslední trojici.
Donckerwolke na předchozí pozici šéfa designu celého koncernu Hyundai rezignoval teprve v březnu letošního roku, podle tiskové zprávy korejského výrobce proto, aby vyřešil své zdraví. Připomeňme také, že do korejské automobilky nastoupil 55letý Belgičan v roce 2016 - nejprve byl šéfdesignérem spolu s Peterem Schreyerem, od roku 2017 zastával tuto funkci samostatně. Právě Donckerwolke pak vtiskl tvář současné generaci vozů Genesis a ovlivnil i podobu současných modelů Hyundai (například Kona) a částečně Kia.
Jméno ve světě automobilového designu si však udělal už mnohem dříve. Vystudoval průmyslové inženýrství v Bruselu a design dopravních prostředků ve švýcarském Vevey. Kariéru pak v roce 1990 odstartoval u Peugeotu, kde strávil dva roky. Slavným se stal ale především prací pro koncern Volkswagen, kam nastoupil v roce 1992 a dva roky pracoval pro Audi.
V roce 1994 se však přesunul do Mladé Boleslavi, kde se zapsal nesmazatelným písmem. Podílel se totiž na designu nejprve první novodobé generace Škody Octavia a potom také první Škody Fabia. Oba modely se staly prodejním hitem nejen na českém trhu, ale také v Evropě - vždyť první generace Octavie z roku 1996 skončila až v roce 2010, šest let po premiéře nástupce. Také první Fabia, která měla premiéru v roce 1999, je dodnes považována za jeden z etalonů segmentu malých vozidel.
Po dvou letech v Boleslavi se Donckerwolke vrátil k Audi, v tu dobu navrhl třeba dodnes revoluční, ale prodejně neúspěšný malý hatchback A2. Další přesun v jeho kariéře přišel v roce 1998, kdy nastoupil jako hlavní designér Lamborghini. Zásadní produkty jeho tvorby? Především modely Murciélago a Gallardo, podílel se i na velmi kladně přijatém retrokonceptu Miura z roku 2006.
V Lamborghini Luc Donckerwolke skončil v roce 2005, aby se přesunul k Seatu na pozici hlavního designéra. Z této funkce navrhl nejen čtvrtou generaci malé Ibizy, ale třeba také koncepty Tribu nebo IBE, které ovlivnily vzhled budoucích Seatů jako Leon nebo Ateca. V září 2012 se pak v rámci německého koncernu přesunul belgický návrhář naposledy. Tentokrát k Bentley, opět jako hlavní designér, navrhl třeba druhou generaci limuzíny Flying Spur. V roce 2016 pak následoval zmiňovaný přesun ke koncernu Hyundai.