reklama
 
 

Mladoboleslavská Škoda navazuje intenzivní spolupráci s Izraelci

25. 5. 2018
Automobilka Škoda Auto bude více spolupracovat s izraelskými start-upy. Chce vymýšlet nové technologie jak pro sebe, tak i pro celý koncern Volkswagenu.

Automobilka Škoda Auto bude spolupracovat s izraelskými start-upy na vývoji nových technologií pro své vozy i pro další značky koncernu VW. Od začátku roku v Izraeli funguje pobočka vývojového centra Škody DigiLab, založená s místním importérem škodovek Champion Motors. Automobilka to oznámila ve své tiskové zprávě.

Izrael je jednou z největších líhní start-upů na světě. V zemi působí více než 6000 start-upů, zhruba 300 výzkumných a vývojových středisek mezinárodních koncernů a stovky izraelských high-tech podniků.

Automobilový sektor je výrazným motorem i uživatelem tohoto dynamického rozvoje. Více než 500 start-upů a výzkumných skupin v Izraeli se aktuálně zabývá automobilovými projekty. To je šestkrát více než v roce 2013.

"Kolegové v Tel Avivu navazují spojení s nejdůležitějšími izraelskými start-upy, podniky i vysokými školami a domlouvají kooperace. Pozornost přitom zaměřují na spolupráci se start-upy určité zralosti.

Přitom se již v rané fázi identifikují inovativní projekty, z nichž bude možno odvodit zajímavé obchodní modely," uvedl mluvčí Škody Tomáš Kotera. Projekt Škoda Auto DigiLab Israel podporuje také Česko-izraelská obchodní a průmyslová komora.

DigiLab slouží automobilce jako hlavní vývojová dílna pro nová digitální řešení, služby a technologie. Vyvinul například aplikaci pro výměnu dat mezi vozy firemních flotil Car2X. Cooperative Transport Systems zase umožňují komunikaci mezi infrastrukturou, autem a dalšími řidiči.

To zajistí větší bezpečnost, plynulejší provoz a lepší komfort cestování a pomáhá řidiči přijímat správná rozhodnutí a přizpůsobit se dopravní situaci. Prostřednictvím HoppyGo DigiLab úspěšně etabloval, jako jeden z prvních v České republice, platformu pro sdílení aut.

Škoda je v Izraeli nejsilnější evropskou značkou. Loni zvýšila prodej o 14,5 procenta na 23 400 vozů a zvýšila svůj tržní podíl přibližně na 8,5 procenta. Rapid a Superb byly v roce 2017 nejoblíbenější modely ve svých segmentech. Octavia je ve své třídě druhá.

autor: ČTK | 25. 5. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama