První elektrické kombi proti naftové Octavii. Jaká auta se dají koupit za cenu MG5?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 10. 2023 6:02
Čínské MG vtrhlo na český trh jako velká voda a třeba jen o jeho elektrický hatchback MG4 mají velký zájem jak soukromníci, tak i firmy. Z velké části za to může cenovka, která je na úrovni nejmenších elektroaut, ovšem za model velikosti kompaktu. Na úspěch hatchbacku se nyní pokouší navázat kombi MG5, které se cenou už tolik nepodbízí. Kdo mu konkuruje?

MG5 - od 889 940 korun

Elektromobil velikosti Volkswagenu ID.3, ovšem za cenu menší než 800 tisíc korun. Když na jaře MG uvádělo na trh kompaktní hatchback MG4 na nové platformě, způsobilo v českém elektromobilním rybníčku malou senzaci. Ne všechno na autě je dokonalé, při velmi příznivé ceně - levnější jsou prakticky jen městské elektromobily s polovičním dojezdem i velikostí - ale spousta soukromých i firemních zákazníků vozu leccos odpustí.

O MG se začalo nahlas mluvit v souvislosti s elektromobilitou, jeden ze svých trumfů si ale čínský výrobce rozhodl nechat na podzim. Jako první do Česka totiž uvedl kompaktní kombík, alternativu Octavie, s plně elektrickým pohonem. Detailně se s MG5 můžete seznámit tady, na konto 4,6 metru dlouhého modelu jen dodejme, že v Číně se vůz pod značkou Roewe nabízí už od roku 2017, do Česka pak dorazila omlazená verze, která se poprvé ukázala před dvěma lety. Jinými slovy, na rozdíl od MG4 nejde o úplně žhavou novinku.

Elektrické kombi se nabízí ve dvou verzích - s výkonem 130 kW, baterií s využitelnou kapacitou 46 kWh a dojezdem 320 km nebo s výkonem 115 kW, baterií s využitelnou kapacitou 57,4 kWh a dojezdem 400 km. Slabší verze stojí 889 940 korun, silnější pak 999 940 korun. Pořád je to na kompaktní elektromobil velmi příznivá cena, v kontextu MG4 už ale ne tolik podbízivá. Nabíjet je možné nejvýše 87 kW.

Výbava obou variant je stejná: nouzové brzdění, pomocník pro jízdu v pruhu, adaptivní tempomat, klimatizace, rádio a navigace s 10,25palcovým displejem, digitální budíky, bezklíčové odemykání a startování, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací senzory a a kamera, automatické stěrače, diodová světla nebo 16palcová litá kola.

Přímého konkurenta auto s rozvorem 2659 mm a kufrem o objemu 479 až 1367 litrů po sklopení zadních opěradel nemá. Elektrické kombi podobné velikosti sice už mají Opel nebo Peugeot, na český trh se ale teprve chystají a jejich cena bude beztak o několik stovek tisíc korun vyšší. Rozhodli jsme se proto podívat, co se za podobné peníze jako základní MG5 dá mezi kompaktními kombíky pořídit dnes, a také kolik stojí alespoň hodně vzdálená elektrická konkurence.

 

Právě se děje

Další zprávy