Jsou malá SUV jen nafouklými hatchbacky za vyšší cenu? V Česku jich přibývá, často nahrazují MPV

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 9. 2017 7:08
Segment malých SUV nabývá v posledních měsících na důležitosti. Automobilky totiž "nafouklými modely" velikosti Fordu Fiesta nebo Seatu Ibiza nahrazují oblíbená malá MPV, v případě Peugeotu 2008 či Seatu Arona dokonce kombi. Většina značek v této části trhu vidí obrovský prodejní potenciál, proto se představují stále nové a nové modely. V následující grafice najdete přehled malých SUV, která jsou v současnosti dostupná na českém trhu. Na konci je pak prostor věnovaný modelům, jejichž podobu už známe, český ceník se však teprve připravuje. Zatímco ještě nedávno by grafika obsahovala sotva pár modelů, dnes se již blíží patnácti a určitě na tomto čísle v následujících měsících neskončí.

Na kompletní přehled všech verzí aktuálně dostupných malých SUV na českém trhu se podívejte zde.

Ford EcoSport

Ač se Ford EcoSport tváří robustně, jedná se s délkou jen lehce přes čtyři metry o jedno z nejmenších SUV na trhu. Zajímavostí rovněž je, že na různých světových trzích se vůz nabízí již od roku 2012, do Evropy se dostal v roce 2014 a na českém trhu se začne nabízet až začátkem příštího roku (ceny poznáme v říjnu). Nyní má vůz, který ve výrobním programu i na lince v Rumunsku nahradí MPV B-Max, za sebou výraznou modernizaci. Ta přinesla větší masku chladiče, výbavu ST-Line a moderní interiér ve stylu nové Fiesty s volně stojícím displejem. Pod kapotou se objeví především přeplňované litrové tříválce EcoBoost s výkonem 92 a 103 kW, později dorazí i základní provedení s výkonem 74 kW. Hlavní novinkou je však turbodiesel 1.5 EcoBlue s výkonem 92 kW, který bude možné kombinovat i s pohonem všech kol. Ten se v nabídce objeví až v polovině roku, ze začátku jej tak bude nahrazovat starší 1.5 TDCi s o 7 kW nižším výkonem a pohonem předních kol. Zájemce o automat může zvolit prostřední EcoBoost, kde bude k dispozici za příplatek.

 

Právě se děje

Další zprávy