Má se Superb bát? Na český trh přichází Peugeot 508 SW, je dražší než Škoda

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 5. 2019 6:02
Klasická střední třída v posledních letech ustoupila vlně podobně velkých SUV. Prodeje kdysi populárního segmentu Nissanu Primera, Renaultu Laguna nebo Toyoty Avensis stagnují. Novinek v této třídě příliš neuvidíte, alespoň ne těch s karoserií sedan nebo kombi. Částečně tento předpoklad boří v posledních měsících snad jen Peugeot 508. Loni se dostal na trh liftback, v těchto dnech ho doplňuje praktičtější kombi. To přitom sází na stejné prvky jako méně praktické provedení - stylový design, komfortní jízdní vlastnosti a silné motory. Čelit však musí nejen Škodě Superb, ale i dalším rivalům. Podívejte se do galerie.

Opel Insignia Sports Tourer - od 715 990 Kč

Rozměry (d/š/v): 4986/1863/1500 mm
Rozvor: 2829 mm
Kufr: 560/1665 l
Benzinové motory: 1.5 Turbo (103/122 kW), 1.6 Turbo (147 kW)
Naftové motory: 1.6 CDTI (81/100 kW), 2.0 CDTI (125 kW), 2.0 CDTI BiTurbo (154 kW)
Cena od (1.5 Turbo/103 kW Edition): 715 990 Kč

Opel Insignia se svými vnějšími rozměry ze střední třídy pomalu dere do vyšší střední třídy. Není proto divu, že s délkou téměř pět metrů je nejdelším modelem své třídy. Zároveň, podobně jako Peugeot 508, sází na atraktivní vnější design, posílený širokou nabídkou motorů. Zdvižené obočí může u někoho vyvolat 81kW naftová šestnáctistovka, která dle papírových údajů sice neoplývá dynamikou, je ale úsporná.

Na opačném konci spektra je dvakrát přeplňovaný dvoulitr, standardně pojený s pohonem všech kol (čtyřkolku ještě jako příplatek nabízí 125kW diesel) a automatickou převodovkou. Tato kombinace se nabízí i ve sportovní verzi GSi, jejíž cena ale o 64 990 korun přesahuje milionovou hranici. A když je řeč o specifických variantách, Insignia nabízí i křížence kombi s SUV. Provedení Country Tourer vyniká jednak plastovým obložením spodní části karoserie, jednak zvýšenou světlou výškou.

Základní cena je někde mezi Hyundai a Peugeotem. V základní výbavě každopádně nechybí bezpečnostní asistenty (sledování jízdního pruhu, přednárazový systém) nebo sedmipalcové rádio, klimatizace je v základu, ale pouze manuální. Za zmínku stojí také chválená ortopedická přední sedadla, která jsou standardem od druhé výbavy, pozoruhodným příplatkem v této třídě pak je možnost vytvořit lak na míru za 165 tisíc korun pro dva nejvyšší výbavové stupně s volitelným paketem Exclusive. Test Insignie ST čtěte na Vybermiauto.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy