Má se Superb bát? Na český trh přichází Peugeot 508 SW, je dražší než Škoda

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 5. 2019 6:02
Klasická střední třída v posledních letech ustoupila vlně podobně velkých SUV. Prodeje kdysi populárního segmentu Nissanu Primera, Renaultu Laguna nebo Toyoty Avensis stagnují. Novinek v této třídě příliš neuvidíte, alespoň ne těch s karoserií sedan nebo kombi. Částečně tento předpoklad boří v posledních měsících snad jen Peugeot 508. Loni se dostal na trh liftback, v těchto dnech ho doplňuje praktičtější kombi. To přitom sází na stejné prvky jako méně praktické provedení - stylový design, komfortní jízdní vlastnosti a silné motory. Čelit však musí nejen Škodě Superb, ale i dalším rivalům. Podívejte se do galerie.

Mazda 6 Wagon - od 731 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 4805/1840/1475 mm
Rozvor: 2750 mm
Kufr: 552/1648 l
Benzinové motory: 2.0 SkyActiv-G (107/121 kW), 2.5 SkyActiv-G (143 kW)
Naftové motory: 2.2 SkyActiv-D (110/135 kW)
Cena od (2.0 SkyActiv-G Challenge): 731 900 Kč

I Mazda 6 se na trhu drží již dlouhou dobu. Premiéra současné generace proběhla již v roce 2012, přesto se japonský model stále řadí mezi designově atraktivní zástupce segmentu D. Vedle designu na atraktivitě přidávají i technologie SkyActiv, které Mazda ve velkém aplikuje na všechny své modely. Znamená to například i to, že "šestka" se prodává s benzinovým motorem o netradičním objemu 2.5 litru - a bez přeplňování, které nemá ani menší dvoulitr. Pro tradicionalisty může být tento fakt velkým lákadlem ke koupi.

I přes relativní stáří Mazda, na rozdíl třeba od Hyundai, výrazně nesnižuje cenu. Nejlevnější kombi stojí 731 900 korun, což je mimochodem stejně, jako kolik dáte za "šestku" s karoserií sedan. Mazda razí politiku jedné ceny pro obě karosářské varianty. Základní výbava Challenge pak obsahuje mimo jiné navigaci, sledování mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu, přednárazový systém, osmipalcové rádio, head-up displej nebo dvouzónovou klimatizaci. Výbava tedy vyvažuje základní cenu, která není od výrazně novějšího Peugeotu příliš vzdálená.

Kombík lze navíc koupit také s pohonem všech kol, který se dodává výhradně k oběma naftovým motorům - slabší s manuálem, silnější s automatem. Na test Mazdy 6 Wagon se podívejte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy