Má se Superb bát? Na český trh přichází Peugeot 508 SW, je dražší než Škoda

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 5. 2019 6:02
Klasická střední třída v posledních letech ustoupila vlně podobně velkých SUV. Prodeje kdysi populárního segmentu Nissanu Primera, Renaultu Laguna nebo Toyoty Avensis stagnují. Novinek v této třídě příliš neuvidíte, alespoň ne těch s karoserií sedan nebo kombi. Částečně tento předpoklad boří v posledních měsících snad jen Peugeot 508. Loni se dostal na trh liftback, v těchto dnech ho doplňuje praktičtější kombi. To přitom sází na stejné prvky jako méně praktické provedení - stylový design, komfortní jízdní vlastnosti a silné motory. Čelit však musí nejen Škodě Superb, ale i dalším rivalům. Podívejte se do galerie.

Kia Optima SW - od 749 980 Kč

Rozměry (d/š/v): 4855/1860/1470 mm
Rozvor: 2805 mm
Kufr: 552/1686 l
Benzinové motory: 1.6 T-GDI (132 kW), 2.0 T-GDI (175 kW)
Naftové motory: 1.6 CRDi (100 kW)
Plug-in hybrid: 2.0 PHEV (151 kW)
Cena od (1.6 CRDi/1.6 T-GDI Business Line): 749 980 Kč

Kia Optima SW zaujme už při prvním pohledu do ceníku. Není to přitom cenou, ale faktem, že zákazník si za necelých 750 tisíc korun může vybrat mezi naftovým agregátem se 100 kW (stejný jako v i40) nebo benzinovým motorem 1.6 T-GDi, který se dodává výhradně s dvouspojkovým automatem. Korejci za stejnou cenu nabízí obě motorizace. Výbava Business Line, s níž se tato nabídka váže, obsahuje třeba sedmipalcovou navigaci, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo 17palcová litá kola. Pro bezpečnostní asistenty ale musíte do vyšších výbavových stupňů.

Možná trochu nenápadně působí v nabídce vozu provedení GT. To má totiž pod kapotou benzinový přeplňovaný dvoulitr se 175 kW (více než u 508 SW GT) v kombinaci se šestistupňovým automatem. I přes tyto parametry však sportovní Optima SW akceleruje na 100 km/h za 7,6 vteřiny a stojí 1,05 milionu korun.

Další alternativou, kterou je potřeba zmínit, je plug-in hybridní pohon. Brzy ho dostanou i 508 SW nebo Škoda Superb, zatím však v tomto ohledu Korejcům konkuruje jen VW Passat GTE. V případě Optimy zvládne ústrojí až 62 km bez použití spalovací jednotky. To se hodí především ve městě. Méně už potěší cena 1 224 980 korun. Test vozu čtěte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy