Náčrtky budoucích elektrických miniaut od Volkswagenu, Cupry (původně se mluvilo o tom, že se auto bude prodávat jako Seat) i Škody se uvolnily na účtu koncernu Volkswagen na sociální síti LinkedIn. "Tyto základní elektromobily zjednoduší přístup k elektrické mobilitě a posunou budoucí mobilitu zemí - pro další generace," doplnila automobilka snímky tímto komentářem. Dříve se spekulovalo o tom, že by auta měla stát kolem půl milionu korun.
Všechny tři modely se budou od roku 2025 vyrábět ve Španělsku v závodech v Martorellu a Pamploně. Baterie bude továrnám dodávat nová koncernová "gigafactory" ve městě Sagunto, do které německá automobilka investuje deset miliard euro. Její kapacita má být 40 GWh ročně a hotová má být v roce 2026.
Jak podotýká britský magazín Autocar, půjde o třetí ze šesti továren na baterie, které chce Volkswagen v Evropě do roku 2030 vybudovat. Dvě již potvrzené budou stát v Německu a Švédsku, o další tři soupeří mimo jiné i Česko, Polsko nebo Slovensko. Podle VW pak má továrna na baterie vytvořit ve Španělsku tři tisíce pracovních míst.
O samotných levných elektromobilech toho zatím mnoho nevíme a více informací zatím neposkytla ani mladoboleslavská automobilka. "Můžeme potvrdit, že jeden z těchto tří modelů bude vyráběn ve Španělsku. V tomto konkrétním případě využijeme vývojové a výrobní synergie v rámci koncernu Volkswagen. Prosíme o pochopení, ale v tuto chvíli je příliš brzy na zveřejnění dalších informací," uvedl pro Aktuálně.cz mluvčí značky Pavel Jína.
Stát každopádně budou na zkrácené verzi platformy MEB, označované jako MEB Entry. Volkswagen už loni na mnichovském autosalonu odhalil koncept ID. Life, u nějž však Autocar zmiňuje, že jeho design se do série ještě výrazněji změní. Naznačuje to ostatně i skica, která se více podobá kompaktnímu modelu ID. 3 než malému SUV, kterým byl koncept.
Cupra na stejném veletrhu předvedla koncept UrbanRebel, který byl pro změnu sportovní interpretací vozu s výrazným zadním spoilerem a dalšími doplňky karoserie. A pokud skica nelže, pak by si sportovnější styl měla ponechat i budoucí sériová verze vozu. Škoda zatím malý elektrický koncept nepředvedla.
Mladoboleslavský hatchback by však měl být postavený už v novém designovém jazyce označovaném jako "Modern Solid", který byl poprvé poodhalen koncem března na výroční tiskové konferenci. Představit se má ve druhé polovině letošního roku. Zatím bezejmenný model je pak součástí strategie automobilky, která chce do roku 2030 uvést tři nové plně elektrické modely. Vedle základního modelu se elektrického ekvivalentu dočká i bestseller Octavia.