V těsném sousedství sloního výběhu v královédvorské zoologické zahradě se novinářům a vybraným hostům představil v předpremiéře nejnovější vůz značky Land Rover.
Model Discovery Sport v budoucnosti nahradí v nabídce značky tradičního Freelandera.
Jako základ technického řešení byl použit podvozek modelu Evoque. Discovery Sport je ovšem větší, a konstruktérům se dovnitř dokonce podařilo umístit třetí řadu sedadel. Dodává se na přání. I tehdy, pokud je ve voze namontovaná, je k dispozici rezervní kolo. Není ovšem už plnohodnotné a v případě potřeby se pro něj musí sáhnout pod zadní nárazník.
Přestože Discovery Sport je oproti svému předchůdci Land Rover Freelander o devět centimetrů delší, hmotnost vozu se o padesát kilogramů snížila. Mimo jiné i díky použité hliníkové kapotě, střeše a víku zavazadlového prostoru.
Airbag ochrání chodce
Pod přední kapotou se tentokrát skrývá i airbag pro ochranu chodců. Funguje v rychlostech od 25 do 50 kilometrů v hodině a nafoukne se na objem 110 litrů během 50 až 50 milisekund.
Mezi další netradiční prvky výbavy patří systém na měření hloubky vody při brodění (povoleno je šedesát centimetrů) a také barevný head-up displej.
Pokud zákazník zvolí jednu ze dvou možných variant pohonu 4x4 (k dispozici je ale i verze s poháněnou pouze přední nápravou), bude mít vždy k dispozici volič jízdních režimů Terrain Response. Ten má pět režimů - normální, pro jízdu na trávě, štěrku či sněhu, pro jízdu v blátě, pro jízdu ve vyjetých kolejích a také pro ježdění v písku.
Navíc jsou k dispozici asistenční systémy kontrolující například boční náklon karosérie a umožňující bezpečné sjíždění prudkých svahů.
Majitel automobilu Discovery Sport by se opravdu terénu nemusel obávat. Světlá výška vozu je totiž 22 centimetrů. Konstruktéři si dokonce dali i práci s tím, aby zmenšili plochu, na které bude na zádi po průjezdu terénem ulpívat bahno a další nečistoty.