Land Rover Discovery Sport poprvé v ČR. Viděli ho také sloni

29. 9. 2014 6:57
Nový model má řadu unikátních technických řešení. Například si při brodění sám měří hloubku vody.
Poprvé se nový Land Rover Discovery Sport ukázal návštěvníkům ZOO ve Dvoře Králové.
Poprvé se nový Land Rover Discovery Sport ukázal návštěvníkům ZOO ve Dvoře Králové. | Foto: Radek Pecák

V těsném sousedství sloního výběhu v královédvorské zoologické zahradě se novinářům a vybraným hostům představil v předpremiéře nejnovější vůz značky Land Rover.

Model Discovery Sport v budoucnosti nahradí v nabídce značky tradičního Freelandera.

Jako základ technického řešení byl použit podvozek modelu Evoque. Discovery Sport je ovšem větší, a konstruktérům se dovnitř dokonce podařilo umístit třetí řadu sedadel. Dodává se na přání. I tehdy, pokud je ve voze namontovaná, je k dispozici rezervní kolo. Není ovšem už plnohodnotné a v případě potřeby se pro něj musí sáhnout pod zadní nárazník.

Interiér je možno uspořádat ve velkém množství kombinací.
Interiér je možno uspořádat ve velkém množství kombinací. | Foto: Land Rover

Přestože Discovery Sport je oproti svému předchůdci Land Rover Freelander o devět centimetrů delší, hmotnost vozu se o padesát kilogramů snížila. Mimo jiné i díky použité hliníkové kapotě, střeše a víku zavazadlového prostoru.

Airbag ochrání chodce

Pod přední kapotou se tentokrát skrývá i airbag pro ochranu chodců. Funguje v rychlostech od 25 do 50 kilometrů v hodině a nafoukne se na objem 110 litrů během 50 až 50 milisekund.

Systém Terrain Response je standardním prvkem výbavy verzí s pohonem všech kol.
Systém Terrain Response je standardním prvkem výbavy verzí s pohonem všech kol. | Foto: Radek Pecák

Mezi další netradiční prvky výbavy patří systém na měření hloubky vody při brodění (povoleno je šedesát centimetrů) a také barevný head-up displej.

Pokud zákazník zvolí jednu ze dvou možných variant pohonu 4x4 (k dispozici je ale i verze s poháněnou pouze přední nápravou), bude mít vždy k dispozici volič jízdních režimů Terrain Response. Ten má pět režimů - normální, pro jízdu na trávě, štěrku či sněhu, pro jízdu v blátě, pro jízdu ve vyjetých kolejích a také pro ježdění v písku.

Záď byla uzpůsobena tak, aby se v terénu méně špinila.
Záď byla uzpůsobena tak, aby se v terénu méně špinila. | Foto: Radek Pecák

Navíc jsou k dispozici asistenční systémy kontrolující například boční náklon karosérie a umožňující bezpečné sjíždění prudkých svahů.

Majitel automobilu Discovery Sport by se opravdu terénu nemusel obávat. Světlá výška vozu je totiž 22 centimetrů. Konstruktéři si dokonce dali i práci s tím, aby zmenšili plochu, na které bude na zádi po průjezdu terénem ulpívat bahno a další nečistoty.

 

Právě se děje

Další zprávy