Jan Matoušek
6. 12. 2019 6:02
Ještě před pár lety bylo synonymem pro velké a luxusní SUV Audi Q7 nebo BMW X6. Tato auta jsou stále oblíbená, někteří zákazníci ale chtějí více. Automobilky jim proto vychází vstříc, čímž vznikají dvoutunová monstra s rychlostí supersportů. Naposledy SUV ukázal Aston Martin, již brzy jej ale bude mít také Ferrari. Důvod je jednoduchý. Vysoké prodeje.
Mercedes-Maybach GLS 600 / Mercedes-AMG GLS 63
Odpovědí na BMW X7 a vlastně i Rolls-Royce Cullinan v podání Mercedesu je model Maybach GLS 600. Vychází z klasického GLS, co do luxusu je ovšem dotažen na maximum. Dvoubarevné lakování, spousta chromu, velká maska chladiče a 22- nebo 23palcová kola. Tak poznáte auto zvenku. I uvnitř může být dvoubarevné čalounění, především ale zapomeňte na třetí řadu sedadel. Vzadu jsou volitelně dvě samostatná křesla (standardní je pětimístné uspořádání) s celou řadou funkcí a nastavování - nechybí možnost sedadla zcela položit, přidat polštáře a při jízdě se prospat. Ostatně prostor pro nohy k tomu vybízí.
Už ve standardu bude vzduchový podvozek s adaptivními tlumiči, za příplatek bude k dispozici funkce, která monitoruje silnici před vozidlem. Pokud jde o motor, verze 600 značí mild-hybrid s benzinovým osmiválcem a 48V elektrickou soustavou. Výkon 410 kW v kombinaci s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol stačí na zrychlení za 4,9 vteřiny a maximální rychlost 250 km/h. To vše při pohotovostní hmotností bezmála 2,8 tuny.
Kdo by ale po GLS chtěl ještě více, existuje i varianta AMG GLS 63. Ta má čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec naladěný na 450 kW a ani jí nechybí 48V palubní elektrická síť. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne AMG za 4,2 vteřiny a po posunutí omezovače umí jet až 280 km/h. K tomu je potřeba připočítat upravený podvozek i design. České ceny ale zatím nemá ani jedna z nových variant.