Jan Matoušek
25. 6. 2020 20:21
Oprava dálnice D1 z Prahy do Brna začala už v roce 2013, hotová ale nebude dříve než v příštím roce. Pro řidiče to přináší řadu omezení, jedním z nich je například úsekové měření rychlosti v místech, kde probíhají opravy. V současnosti je tak potřeba dát nohu z plynu na téměř 61 kilometrech dálnice. To znamená na více než třetině z opravovaného úseku.
Co je úsekové měření rychlosti?
Úsekové měření rychlosti neznamená klasické změření radarem a pokutu ve chvíli, kdy řidič překročil maximální povolenou rychlost. Jedná se o měření průměrné rychlosti v určitém úseku, to znamená radar na začátku a na konci označeného úseku. Ten zjistí čas, za který řidič daný úsek projel, a z něj se vypočítává průměrná rychlost. Pokud ta je vyšší než v daném úseku povolená, v rámci oprav dálnice D1 jde o 80 km/h, řeší přestupek policie. Ta jej následně předá obci s rozšířenou působností, která od provozovatele vozidla pokutu vybírá.
Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má úsekové měření rychlosti zajistit bezpečnost řidičů, pracovníků ŘSD i pracovníků zhotovitele, který na opravách dálnice pracuje.