Pohodlí obecně je důležité pro výběr dopravy u 56 procent Čechů, 29 procent se ohlíží na cenu a jen 0,16 procenta na bezpečnost. Při volbě auta rozhodlo pohodlí u 63 procent respondentů, cena u necelé čtvrtiny (23 procent).
"Při nákupu auta je pro Čechy velikost úložného prostoru často jedním z rozhodujících kritérií. Roste proto zájem např. o dodávky s vestavbou na víkend, které mohou být přes týden zároveň využívané jako běžné užitkové vozy," komentuje výsledky průzkumu Jitka Jechová z Toyoty, která je zadavatelem průzkumu.
Svůj vůz si před odjezdem na prázdniny nechá alespoň někdy prohlédnout 55 procent lidí, pětina jede na prohlídku před každou dovolenou. Kolem 21 procent respondentů na dovolenou autem nejezdí.
Pokud Češi zvolí dovolenou v Česku, což je v téměř polovině případů, nejčastěji pořádají výlety na hrady a zámky (36 procent) a hory (24 procent). Následují návštěvy měst a koupališť.
Vlastní jídlo si na dovolenou vozí desetina lidí, více než čtvrtina nakupuje v lokálních obchodech či supermarketech a 61 procent si zajde do místní restaurace.
Průzkum uskutečnila agentura NMS Market Research pro společnost Toyota na začátku června mezi 1000 respondenty.