Přehled automobilů, které musejí v rámci oficiálních svolávacích akcí do servisů, vychází z dat zveřejněných v systému Safety Gate (dříve Rapex, což byla zkratka pro Rapid Alert System for Non-Food Products). Jedná se o informační systém Evropské komise, kam firmy působící v Evropské unii umisťují informace o nebezpečích pro zdraví a bezpečnost v souvislosti s nepotravinářskými produkty. Spadají tam tedy i auta.
Tato data pak zpracovává specializovaný server Svolávačky.cz, který o svolávacích akcích informuje v průběhu roku a přináší také souhrnný přehled značek a modelů s největším množstvím svolávacích akcí v daném období. Právě z něj byla čerpána data v tomto přehledu.
Loni vyhlásilo 37 značek celkem 207 svolávacích akcí. Jak konstatuje web, je to výrazně méně než v letech 2020 a 2021. Řada automobilek vyhlásila třeba jen jednu svolávací akci (ačkoliv jich dříve měla mnohem více), jiné dokonce ani jednu.
V následující galerii je možné si prohlédnout automobilky, které loni trápilo nejvíce svolávacích akcí. Detaily pro všechny svolávací akce najdete na zmíněném specializovaném webu. Jak se tam také zmiňuje, je rozdíl mezi servisní kampaní a svolávací akcí. V prvním případě není potřeba problém hlásit do centrálního evropského systému, autorizovaný servis ho opravuje jen v případě, že jej zákazník skutečně pravidelně navštěvuje. V rámci svolávací akce, kdy jde o ohrožení zdraví, bezpečnosti či životního prostředí, je naopak majitel auta aktivně vyzván automobilkou, aby se dostavil k opravě daného problému.
Do servisů nemusela zdaleka jen nová auta, nuceně byly pozvány i starší automobily. Platí také, že ne každého vozu dané modelové řady a roku výroby se svolávací akce musí nutně týkat, stejně tak nemusela být daná série postiženého automobilu vůbec v prodeji v České republice. Zjistit, jestli na auto není vyhlášena nějaká taková akce, je možné například u autorizovaných dealerů prostřednictvím VIN.