Jak šel čas se Škodou Fabia. Z drahého holobytu se stal vybavený bestseller

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 9. 2018 6:03
V roce 1999 na frankfurtském autosalonu představila Škoda poprvé nástupce letité Felicie, která byla v zásadě jen velmi výrazně zmodernizovaným Favoritem. Vůz dostal jméno Fabia a prakticky ihned se zařadil mezi bestsellery českého i evropského trhu. O devatenáct let později brázdí silnice Fabia ve svém třetím vydání. Jak moc se od první generace změnila a že jde dnes o velmi výhodné malé auto, si připomeňte v galerii.

Porovnali jsme základní Škodu Fabia s dalšími konkurenty. Podívejte se zde.

Vysvětlení k přepočtu cen v galerii: jedná se o přepočty pomocí průměrných hrubých mezd daného roku, některé ceny jsou tak pouze orientační.

Přešlap jménem Junior

Patrně největším přešlapem celé historie řady Fabia je laciná verze Junior. Ta se poprvé objevila v roce 2001 a na český trh přinesla nejslabší litrový čtyřválec MPI o výkonu 37 kW, doplněný o 1.4 MPI s výkonem 44 kW (později jen motor 1.2 HTP/40 kW). Že byla verze Junior zaměřená na nízkou cenu, odhalovaly nelakované nárazníky a zrcátka, 13palcová kola či schránka před spolujezdcem bez dvířek. Ve výbavě pak nebyl posilovač řízení, chyběly i seřiditelný volant nebo sedadlo řidiče. Vůz tak nabízel prakticky jen airbag řidiče. Cena se při uvedení na trh dostala na 249 900 korun (dnešním pohledem skoro 540 tisíc korun), postupem času se ale základní Fabia dala sehnat i levněji. Po faceliftu začínala na 224 900 korunách.

 

Právě se děje

Další zprávy