Jak šel čas se Škodou Fabia. Z drahého holobytu se stal vybavený bestseller

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 9. 2018 6:03
V roce 1999 na frankfurtském autosalonu představila Škoda poprvé nástupce letité Felicie, která byla v zásadě jen velmi výrazně zmodernizovaným Favoritem. Vůz dostal jméno Fabia a prakticky ihned se zařadil mezi bestsellery českého i evropského trhu. O devatenáct let později brázdí silnice Fabia ve svém třetím vydání. Jak moc se od první generace změnila a že jde dnes o velmi výhodné malé auto, si připomeňte v galerii.

Porovnali jsme základní Škodu Fabia s dalšími konkurenty. Podívejte se zde.

Vysvětlení k přepočtu cen v galerii: jedná se o přepočty pomocí průměrných hrubých mezd daného roku, některé ceny jsou tak pouze orientační.

Foto: Eva Srpová

Z holobytu vybaveným vozem

Výrazně se vedle palety motorů proměnily i ceny Fabie. V roce 1999 například stál základní model s 1.4 MPI/50 kW 279 900 korun (dnes v přepočtu zhruba 700 tisíc korun). Ve výbavě přitom byly jen airbag řidiče, posilovač řízení a manuální ovládání všeho od oken po zrcátka. S příchodem druhé generace vozu v roce 2007 se standard výbavy trochu zvedl, když zahrnoval čtyři airbagy, ABS a nastavitelný volant. Cena s tříválcem 1.2 HTP/44 kW začínala na 249 900 korunách (dnes v přepočtu zhruba 370 tisíc korun). Třetí generace v roce 2014 přišla s cenou od 234 900 korun, a to za vůz s litrovým motorem o výkonu 44 kW, šesti airbagy, centrálním zamykáním a přípravou pro rádio. Výbava se tak pořádně rozšířila až s letošní modernizací - vůz má v základu rádio, klimatizaci, elektrická přední okna, dálkové centrální zamykání i palubní počítač. To za cenu od 279 900 korun s motorem 1.0 MPI/55 kW.

 

Právě se děje

Další zprávy