Jak poznat falešný inzerát na auto? Je to jednoduché, přesto se důvěřivci nepoučí

Eva Srpová Eva Srpová
30. 1. 2019 6:02
Každý rok se v Česku registruje v průměru 150 tisíc ojetých aut. Podle statistik Svazu dovozců automobilů to vloni bylo 177 tisíc, od roku 2014 tak prodeje stabilně rostou. Lidé nakupují vozy buď v autobazarech, najímají si firmy, které jim koupi auta zprostředkují, anebo se spoléhají na soukromou inzerci. V tak ohromném počtu inzerátů se občas najdou i podvodníci, kteří se snaží nekalým způsobem vylákat z důvěřivých zájemců peníze. Poradíme, jak je poznat.
Foto: iStock

Doprava

"Například tento měsíc nás jeden zájemce o vůz upozornil na podezřelý inzerát. V něm totiž prodejce trval na doručení auta kurýrní službou ze zahraničí, která měla zajistit všechny nezbytnosti včetně platby," dodává Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA.

Podvodný prodejce poslal link na službu, která na první pohled působila důvěryhodně, ale pak se ukázalo, že se nejedná o známou firmu DPD Spedition. Měla stejná loga, ale jmenovala se DPD Courier.

Sdružení SOVA pak zjistilo, že inzerát se nápadně podobá obdobnému inzerátu, o kterém před dvěma lety informoval web euro.cz. Tehdy podle zjištění serveru minimálně jeden zájemce o nabízené, avšak neexistující auto přišel o peníze.

 

Právě se děje

Další zprávy