Kia Sorento II
Na trhu: 2009 až 2015
Ideální vůz: 2014, 2.2 CRDi, 150 000 km, 400 000 Kč
Tady opět uděláme výjimku, tentokrát z věku. Kdo potřebuje víc místa a aspoň nouzové sedmimístné uspořádání, nejspíš zapátrá po Volkswagenu Sharan a Fordu Galaxy. A zjistí, že s nájezdem do 150 tisíc kilometrů je nekoupí za méně než 650 tisíc korun. O moc níž nejdou ani osobní veze dodávek jako Renault Trafic a Opel Vivaro, o Volkswagenu Multivan nemluvě.
Snesitelný kompromis nabízejí velká SUV, která u nás před příchodem Kodiaqu nabízely jen luxusní značky jako Mercedes-Benz a Volvo. A potom Korejci. Kia Sorento se ukázala jako odolný, spolehlivý tahoun a její uživatelé nemají důvod ke stížnostem ani dnes. Druhá generace, která skončila v roce 2015, totiž dodnes zestárla pouze morálně a relativně jednoduchá technika se dnes obrací ve výhodu. Nástupce bývá běžně o sto tisíc dražší.
Vtip je v tom, že díky přitažlivému stylu velká SUV leckdy sloužila jako auta pro manželky z dobře situovaných rodin a moc toho nenajela. Pokud na takový kus narazíte, dlouho se nerozmýšlejte. Většina lidí je považuje za "zbylé na ocet", ale znalci vědí své.
Sorento i oblíbenější a dražší Hyundai Santa Fe mají spolehlivý jak diesel o objemu 2,2 litru, tak i samočinnou převodovku z vlastní dílny, odolný podvozek a přiměřenou protikorozní ochranu. Tolik jistot pohromadě se vidí málokde, a tak autu rádi odpustíte horší komfort pérování i dražší náhradní díly.