Jak jsou na tom ojeté Dacie? Poradíme, jaký motor vybrat a kterým verzím se raději vyhnout obloukem

Petr Šikl
7. 2. 2018 6:48
Touha pořídit si alespoň jednou za život nový vůz byla a je v Česku velmi silná. Automobilka Dacia pod vedením Renaultu se odvážila s příchodem nového tisíciletí k odvážnému kroku, když na evropský trh postupně uváděla jeden levný model za druhým. Za základ vždy posloužila výběhová a léty prověřená technika, která spolu s jednoduchostí a bezkonkurenční cenou přinesla nečekaný úspěch. Řada motoristů si konečně mohla pořídit nový vůz místo starší ojetiny.

Dacia Logan prošlapala cestu odvozenému Sanderu a dovolila vzniknout modelu Lodgy nebo Duster. A na tyto první tři jmenované se podíváme podrobněji. Jak fungují s odstupem času? A vyplatí se je vůbec koupit jako ojetinu? Podívejte se do galerie.

Foto: Dacia

Dacia Logan (2005-2012)

Pozor na vozy bez posilovače řízení. U nich se při parkování pořádně nadřete a navíc má pomalý převod řízení. První tři roky výroby nepotěší menší zpětná zrcátka, která se nastavují pouze zvenčí.

Logan stavěný na pohyb mimo zpevněné komunikace v zemích třetího světa překvapí odolností podvozku. Nadprůměrně dimenzované vinuté pružiny vydrží i přetěžování a jediným slabším místem se ukazují být ložiska zadních kol.

 

Právě se děje

Další zprávy