Jak bezpečné jsou škodovky? Nejnovější maximálně, starší s drobnými problémy

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 11. 2018 6:05
Vozy Škoda si poměrně dobře vedou ve statistikách spolehlivosti i spokojenosti mezi zákazníky. Jak jsou na tom však s bezpečností dospělé posádky? První vůz s okřídleným šípem ve znaku se proti zdi rozjel v roce 2000 s výsledkem čtyř hvězdiček. Dnes získávají mladoboleslavské vozy bez výjimky plný počet pěti hvězd. Na kompletní výsledky všech modelů Škoda se podívejte do následující galerie.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších aut se podívejte zde.

Foto: Škoda Auto

Škoda Roomster - 2006

Prvním modelem Škody s pěti hvězdičkami se stal jinak (na poměry značky) méně populární Roomster. Nebylo to ovšem zadarmo. Při prvním testu totiž došlo k poškození kabelů připojených k baterii, čímž zkratoval přívod elektrické energie. Důsledkem toho bylo pozdní nafouknutí airbagů a úplné vyřazení činnosti předpínačů bezpečnostních pásů. Škoda vůz upravila, avšak i při druhém testu došlo k poškození kabelů. Přeprogramováním řídicí jednotky a po úpravě kondenzátoru v obvodu řídicí jednotky a předpínačů však všechny zádržné systémy fungovaly tak, jak měly.

Euro NCAP nicméně ve svém hodnocení vyjádřilo výhrady k možnému poškození kabelů při čelním nárazu, což může vést až k vyřazení veškeré elektroniky bezprostředně po nárazu. Automobilka navíc odmítla svolávací akci na vozy, které upravenou ochranu kabelů nemají. Přes to všechno si ale malé MPV pět hvězdiček odvezlo, možné riziko představuje především konstrukce palubní desky pro pánev, stehna a kolena obou cestujících vpředu.

Podobně jako Octavia, i Roomster získal maximální počet bodů za ochranu při bočním nárazu. Jistě pomohla standardní šestice airbagů. Na video z crash testu se podívejte v další části galerie.

 

Právě se děje

Další zprávy