Italská trikolóra jako zásadní problém. Policie zabavila přes 130 elektrických Fiatů

ČTK Jan Matoušek ČTK, Jan Matoušek
21. 5. 2024 13:49
Další problém spojený s neitalským původem některých modelů musí řešit koncern Stellantis. Nejprve musel přejmenovat SUV Alfa Milano na Junior proto, že se bude vyrábět v Polsku, teď mu zase italská policie zabavila přes 130 městských elektromobilů Fiat Topolino kvůli italské vlajce.
Fiat Topolino má v Itálii problém se svým původem.
Fiat Topolino má v Itálii problém se svým původem. | Foto: Fiat

Italská policie zabavila auta minulý týden. Topolino se do Itálie dováží z Maroka, což byl právě důvod zabavení. Nálepka v barvách italské vlajky na dveřích vozidel by totiž podle úřadů mohla svádět k mylné domněnce o jejich původu. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na mluvčího koncernu Stellantis, pod který značka Fiat spadá.

Mluvčí potvrdil zprávy médií, podle kterých 134 elektrických minivozů Fiat Topolino úřady dočasně zabavily v přístavu Livorno hned po připlutí ze severoafrické země, kde byly vyrobeny.

"Jediným účelem nálepky bylo uvést podnikatelský původ výrobku," řekl mluvčí s tím, že společnost je přesvědčena, že postupovala v souladu se zákonem. Připomněl, že design vozu, který názvem navazuje na Fiat vyráběný ve 30. letech minulého století, vznikl na italské půdě ve studiu Centro Stile automobilky Fiat a rozhodnutí vyrábět vůz v Maroku bylo jasné od ohlášení novinky.

V zájmu vyřešení všech problémů budou z vozů nálepky odstraněny, uvedl mluvčí. Dodejme pak, že lehce přes 2,5 metru dlouhé Topolino je dvojčetem mimo jiné Citroënu Ami Électrique. To znamená elektromotor vpředu s výkonem 6 kW, 5,4kWh baterku a dojezd 75 kilometrů na jedno nabití. Maximální rychlost je 45 km/h a v Itálii auto startuje na v přepočtu asi čtvrt milionu korun bez započtení ekologického bonusu.

Italská pravicová vláda a koncern Stellantis jsou kvůli výrobě vozidel ve sporu už měsíce. Řím tvrdí, že vozy uváděné na italský trh jako italské by měly být vyráběny v Itálii. Značka Alfa Romeo, která je rovněž součástí koncernu Stellantis, minulý měsíc oznámila, že mění název svého nového modelu z Milano na Junior, aby ukončila spor s vládou, která kritizovala výběr italského jména pro vůz vyráběný v Polsku.

 
MM
Michal Michalpřed 9 měsíci

Jedna věc je jednoduché matematické cvičení, kdy se porovnávají litry. Druhá věc je skutečná využitelnost. Spousta moderních aut, přestože má vnější rozměry větší než starší auta, má problém s malým vstupním otvorem do zavazadelníku a větší předmět typu kolo se dovnitř nedá vůbec naložit. Další věcí je malá nosnost zadní nápravy, typicky korejské či japonské kombíky tahají záď po zemi už při relativně malém zatížení.

Miloslav šedivýpřed 9 měsíci

Kombíka jsem se musel zbavit, protože jsem se už nemohl ohýbat při nastupování. SUV se mi nelíbí a tak raději sháním MPV i když ho už nikdo nechce vyrábět a když, tak za miliony. Potřebuji auto, které má sedačku cca 70cm nad silnicí

JD
Jan Dolezalpřed 9 měsíci
Tento komentář byl odstraněn, protože porušoval pravidla diskuzí.

Právě se děje

Další zprávy