Hyundai konkuruje Škodě. Na trh uvádí elektrický Ioniq 5, míří na Enyaq

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 4. 2021 6:02
Hyundai na konci února odhalilo prvního zástupce nové elektrické řady Ioniq. Crossover s číslem 5 zaujal retro designem, třímetrovým rozvorem náprav a možností napájet i jiné elektrické spotřebiče. Teď přichází na český trh, a to za ceny od 1,1 milionu korun. Mnoho přímých konkurentů zatím nemá, korejský model jsme tak porovnali se Škodou Enyaq iV a Volkswagenem ID.4.

Porovnání - Volkswagen ID.4: od 991 900 Kč

Druhým konkurentem, který už je aktuálně dostupný na českém trhu, je Volkswagen ID.4. Auto podobně velké jako Enyaq iV na Ioniq 5 ztrácí výrazně jen v rozvoru náprav (a také nemá přední zavazadlový prostor). Zatímco základní varianta s využitelnou kapacitou baterie na úrovni 52 kWh má horší parametry než vstupní Hyundai, ID.4 s kapacitou 77 kWh už je na úrovni Ioniqu Power (dojezdem jej mírně překonává).

V zásadě to však znamená, že cena silnější verze německého modelu vystoupala ze základního necelého milionu na nejméně 1 181 900 korun. Je to nicméně stále méně, než kolik stojí Ioniq 5 s větší baterií a také než kolik stojí Enyaq iV s identickou technikou. Platí také, že menší baterie u ID.4 znamená nabíjení nejvýše 100 kW a větší baterie nejvýše 125 kW, v obou případech to už auto umí standardně.

Volkswagen má na rozdíl od obou konkurentů na výběr také více výbavových stupňů, u verze se 77kWh akumulátorem dohromady pět. Pro srovnání výbavy s Ioniqem 5 Power Style za 1 369 990 korun jsme nakonec vybrali Volkswagen ID.4 Family za 1 314 900 korun.

Porovnání výbavy

Ioniq 5 Power Style ID.4 Family
Cena 1 369 990 Kč 1 314 900 Kč
Nouzové brzdění S - detekce chodců i cyklistů S - detekce chodců i cyklistů
Asistent pro jízdu v pruzích S S
Čtení dopravních značek S S
Sledování mrtvého úhlu S + upozornění na auta při couvání N
Středový airbag vpředu S S
Tempomat S - adaptivní S - adaptivní
Klimatizace S - automatická S - třízónová automatická
Dotykový displej S - 12,3 palce S - 10 palců
Rádio S S
Navigace S S
Digitální budíky S - 12,25 palce S - 5,3 palce
Bezklíčové odemykání a startování S S
Bezdrátové nabíjení telefonu S S
Vyhřívání volantu S + multifunkční a kožený potah S + multifunkční a kožený potah
Vyhřívání sedadel S - vpředu i vzadu S - vpředu
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + kamera S - vpředu i vzadu + kamera
Automatické stěrače S S
Diodová světla S - vpředu (Bi-LED) i vzadu S - vpředu i vzadu
Litá kola S - 19 palců S - 19 palců
Tepelné čerpadlo S +32 800 Kč

V porovnávaných verzích má Ioniq 5 o trochu více asistenčních systémů, které ID.4 dodává až v dalším stupni Tech (tam jsou už některé prvky, které má Hyundai jen za příplatek). Už ve standardu má německý model též komunikaci Car2X s dalšími vozy či infrastrukturou. Přesto se dá říct, že oba vozy jinak nabízejí velmi podobnou výbavu za podobnou cenu. Situace je tedy vlastně skoro stejná jako u Škody.

A opakuje se to i u slabšího motoru a menší baterie s nižší výbavou, také tam jsou oba modely přímo porovnatelné jak cenou, tak i výbavou.

 

Právě se děje

Další zprávy