Porovnání - Volkswagen ID.4: od 991 900 Kč
Druhým konkurentem, který už je aktuálně dostupný na českém trhu, je Volkswagen ID.4. Auto podobně velké jako Enyaq iV na Ioniq 5 ztrácí výrazně jen v rozvoru náprav (a také nemá přední zavazadlový prostor). Zatímco základní varianta s využitelnou kapacitou baterie na úrovni 52 kWh má horší parametry než vstupní Hyundai, ID.4 s kapacitou 77 kWh už je na úrovni Ioniqu Power (dojezdem jej mírně překonává).
V zásadě to však znamená, že cena silnější verze německého modelu vystoupala ze základního necelého milionu na nejméně 1 181 900 korun. Je to nicméně stále méně, než kolik stojí Ioniq 5 s větší baterií a také než kolik stojí Enyaq iV s identickou technikou. Platí také, že menší baterie u ID.4 znamená nabíjení nejvýše 100 kW a větší baterie nejvýše 125 kW, v obou případech to už auto umí standardně.
Volkswagen má na rozdíl od obou konkurentů na výběr také více výbavových stupňů, u verze se 77kWh akumulátorem dohromady pět. Pro srovnání výbavy s Ioniqem 5 Power Style za 1 369 990 korun jsme nakonec vybrali Volkswagen ID.4 Family za 1 314 900 korun.
Porovnání výbavy
|
Ioniq 5 Power Style |
ID.4 Family |
Cena |
1 369 990 Kč |
1 314 900 Kč |
Nouzové brzdění |
S - detekce chodců i cyklistů |
S - detekce chodců i cyklistů |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Čtení dopravních značek |
S |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
S + upozornění na auta při couvání |
N |
Středový airbag vpředu |
S |
S |
Tempomat |
S - adaptivní |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - automatická |
S - třízónová automatická |
Dotykový displej |
S - 12,3 palce |
S - 10 palců |
Rádio |
S |
S |
Navigace |
S |
S |
Digitální budíky |
S - 12,25 palce |
S - 5,3 palce |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
S |
Bezdrátové nabíjení telefonu |
S |
S |
Vyhřívání volantu |
S + multifunkční a kožený potah |
S + multifunkční a kožený potah |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + kamera |
S - vpředu i vzadu + kamera |
Automatické stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu (Bi-LED) i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Litá kola |
S - 19 palců |
S - 19 palců |
Tepelné čerpadlo |
S |
+32 800 Kč |
V porovnávaných verzích má Ioniq 5 o trochu více asistenčních systémů, které ID.4 dodává až v dalším stupni Tech (tam jsou už některé prvky, které má Hyundai jen za příplatek). Už ve standardu má německý model též komunikaci Car2X s dalšími vozy či infrastrukturou. Přesto se dá říct, že oba vozy jinak nabízejí velmi podobnou výbavu za podobnou cenu. Situace je tedy vlastně skoro stejná jako u Škody.
A opakuje se to i u slabšího motoru a menší baterie s nižší výbavou, také tam jsou oba modely přímo porovnatelné jak cenou, tak i výbavou.