Hyundai začal prodávat Tucson. SUV z Nošovic stojí 529 990

Radek Pecák Radek Pecák
7. 7. 2015 9:34
V porovnání s minulou generací, která se označovala ix35, je nyní automobil větší. Současně ale také dražší.
Design je v duchu současného směru automobilky.
Design je v duchu současného směru automobilky. | Foto: Hyundai

Korejská značka Hyundai začala s prodejem nové generace svého středně velkého sportovně užitkového vozu. Cena začíná na úrovni 529 990 korun, což je o více než sto tisíc dráže, než byly ceny doprodávaného předchůdce.

Automobil, který je nejdůležitějším výrobkem nošovického závodu značky, se nyní od kódového symbolu ix35 vrací k původnímu označení Tucson.

Uvnitř líbivé karosérie se skrývá praktický interiér.
Uvnitř líbivé karosérie se skrývá praktický interiér. | Foto: Hyundai

Oproti dosud prodávanému vozu se automobil zvětšil. Například délka se prodloužila o šest centimetrů a dosáhla celkem 447,5 centimetru. Na šířku nový Tucson měří bez zpětných zrcátek 185 centimetrů a výška je 164,5 centimetru.

Potěší nárůst objemu zavazadlového prostoru o 48 litrů na celkových 513 litrů. Zákazník nyní dostane také lepší výbavu než dříve. Už základní verze ( s benzinovým motorem 1,6 (97 kW - 132 koňských sil) a pohonem pouze předních kol má v seznamu prvků například kola z lehkých slitin, LED světla pro denní svícení, asistent pro sjíždění svahů, elektrické ovládání všech okének a vnějších zpětných zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, rádio s CD přehrávačem a bluetooth handsfree.

Bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné šestici airbagů, aktivní kapotu snižující následky při srážce s chodcem a systém autonomního nouzového brzdění.

Displej navigace je umístěn nahoře, a tudíž bude dobře viditelný.
Displej navigace je umístěn nahoře, a tudíž bude dobře viditelný. | Foto: Hyundai

Umí zaparkovat sám

Auta ve vyšších výbavových stupních mohou mít například také střešní ližiny, LED přední světlomety, systém pro varování před automobily jedoucími ve vedlejších pruzích v takzvaném mrtvém úhlu, systém pro čtení dopravních značek a udržování vozu v příslušném jízdním pruhu, samočinný parkovací asistent a osmipalcový dotykový displej. Na něm se promítají mimo jiné navigační mapy TomTom s přeplacenou sedmiletou aktualizací.

Do motorového prostoru budou dělníci továrny Hyundai Motor Manufacturing Czech montovat kromě základního benzinového agregátu také benzinový turbomotor 1,6 (výkon 176 koní), případně některý ze tří turbodieselů. Nejlevnější je 1,7 CRDi (85 kW - 115 koní), následuje slabší verze dvoulitrového čtyřválce 2,0 CRDi (100 kW - 136 koní) a nabídka vrcholí verzí 2,0 CRDI (136 kW - 186 koňských sil).

Objem zavazadlového prostoru se v porovnání s minulou generací zvětšil přibližně o desetinu.
Objem zavazadlového prostoru se v porovnání s minulou generací zvětšil přibližně o desetinu. | Foto: Hyundai

Pohon všech kol se bude pojit buď s benzinovým turbomotorem 1,6, případně s oběma verzemi dvoulitrové vznětové pohonné jednotky. Zájemce o verzi 4x4 bude muset zaplatit minimálně 679 990 Kč.

Silné benzinové i naftové motory lze rovněž kombinovat s automatickou převodovkou. Benzinový se sedmistupňovou a dieselový se šestistupňovou. Manuální převodovky mají vždy šest stupňů.

Auto se již začalo vyrábět a dealeři Hyundai přijímají objednávky.

 

Právě se děje

Další zprávy