Autor tvarů první octavie a fabie přechází ke konkurenci

Radek Pecák Radek Pecák
22. 6. 2015 10:30
Belgický designér Luc Donckerwolke míří z koncernu Volkswagen ke značkám Kia a Hyundai.
První generace octavie patří dosud k nejvýraznějším dílům designéra.
První generace octavie patří dosud k nejvýraznějším dílům designéra. | Foto: Škoda Auto

Belgický designér Luc Donckerwolke mění ve svých 49 letech působiště. Odchází od značky Bentley spadající do koncernu Volkswagen a stane se nástupcem Petera Schreyera, který je v současné době zodpovědný za vzhled automobilů korejských značek Kia a Hyundai. O přestupu informoval server Automotive News Europe.

Donckerwolke vystudoval obor design dopravních prostředků ve Švýcarsku a svoji kariéru zahájil u Peugeotu. Po dvou letech však přesídlil do Ingolstadtu do designového oddělení Audi.

Designér Luc Donckerwolke mění působiště.
Designér Luc Donckerwolke mění působiště. | Foto: Bentley

Od roku 1994 do 1996 přišla z českého pohledu jeho nejdůležitější éra. V době svého působení v mladoboleslavské Škodovce totiž nakreslil tvary prvních novodobých vozů značky - Octavie a Fabie.

Ze Škody se vrátil zpět do Audi a stvořil hliníkový minivůz Audi A2, ale třeba také speciál Audi R8 pro Le Mans.

Další jeho výraznou érou bylo působení u italského výrobce supersportů Lamborghini. Tam byl zodpovědný za modely Diablo, Murcielago a Gallardo.

Foto: Aktuálně.cz

V polovině minulého desetiletí Luc Donckerwolke pomáhal tvořit novou éru španělského Seatu. Dodnes na silnicích jezdí jeho vozy Ibiza.

Zatím posledním známým dílem, které stvořil pro největší evropský automobilový koncern, je Bentley Flying Spur. To mělo premiéru v loňském roce.

 

Právě se děje

před 57 minutami

Pražská burza znovu zaznamenala nejvýraznější pokles od června 2016

Index PX klesl o 2,91 procenta na 1002,24 bodu. Podobně výrazný propad postihl burzu už v pondělí, kdy index PX oslabil o 2,81 procenta. Burza ztratila už pošesté v řadě. Propad ji přiblížil hranici 1000 bodů, pod kterou byla naposledy loni 10. října. Vyplývá to z výsledků obchodování na webu burzy. Podle analytiků trhy ztrácejí kvůli obavám z šíření nového koronaviru.

Index PX většinou zaznamenává denní poklesy pouze v desetinách procenta. Jen výjimečně v posledních letech oslabil za jeden den o více než dvě procenta. Už v pondělí po informacích o nových případech nákazy koronavirem v dalších zemích zaznamenala pražská burza největší denní propad od konce června 2016.

Tehdy index PX v některých dnech ztrácel i více než tři nebo čtyři procenta v reakci na referendum ve Velké Británii, ve kterém Britové rozhodli o vystoupení své země z Evropské unie.

Další zprávy