Jan Matoušek
17. 6. 2018 9:06
Módní vlna v automobilovém průmyslu velí vyrábět běžné vozy s terénními prvky. Popularita segmentu SUV je totiž obrovská a několika plastovými doplňky se na ní lze celkem jednoduše svézt. Verze Cross, Scout, Alltrack nebo Allroad však na automobilové mapě nejsou ničím novým. Již v minulosti někteří výrobci sázeli na off-roadově pojaté verze svých standardních modelů. Rozdílem byl fakt, že takové auto mnohdy nejen, že vypadlo robustně, ale mělo i pohon všech kol a poradilo si s terénem. V následující galerii si některá tato auta připomeňte, na druhou stranu však nesmí chybět ani předci dnes moderních "pseudoterénních" strojů.
Golf Country
Ze Sovětského svazu zpátky do Evropy. Tam se zakladatele dnes populárního segmentu, kombinující klasický hatchback či kombi s terénním vozem, považuje Volkswagen Golf Country. Zmínit můžeme i Fiat Panda 4×4, právě druhá generace německého bestselleru má ale vedle pohonu všech kol a vyšší světlé výšky také plasty chráněnou karosérii, mohutný přední rám nebo náhradní kolo na pátých dveřích. Jako Montana se auto představilo v roce 1989, o rok později následovala produkční verze Country, která vydržela jen do října 1991. Výroba probíhala v Rakousku u firmy Steyr, celkem vzniklo jen necelých 7800 aut. I při tak malém počtu existovalo několik speciálních verzí, ta nejvzácnější s technikou GTI byla určená jen pro ty, kteří se podíleli na vývoji vozu.