Kategorii aut, kterou založili Rusové, proslavilo až Audi. Dnes allroady nabízí většina výrobců

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 6. 2018 9:06
Módní vlna v automobilovém průmyslu velí vyrábět běžné vozy s terénními prvky. Popularita segmentu SUV je totiž obrovská a několika plastovými doplňky se na ní lze celkem jednoduše svézt. Verze Cross, Scout, Alltrack nebo Allroad však na automobilové mapě nejsou ničím novým. Již v minulosti někteří výrobci sázeli na off-roadově pojaté verze svých standardních modelů. Rozdílem byl fakt, že takové auto mnohdy nejen, že vypadlo robustně, ale mělo i pohon všech kol a poradilo si s terénem. V následující galerii si některá tato auta připomeňte, na druhou stranu však nesmí chybět ani předci dnes moderních "pseudoterénních" strojů.
Foto: Výrobci

Golf Country

Ze Sovětského svazu zpátky do Evropy. Tam se zakladatele dnes populárního segmentu, kombinující klasický hatchback či kombi s terénním vozem, považuje Volkswagen Golf Country. Zmínit můžeme i Fiat Panda 4×4, právě druhá generace německého bestselleru má ale vedle pohonu všech kol a vyšší světlé výšky také plasty chráněnou karosérii, mohutný přední rám nebo náhradní kolo na pátých dveřích. Jako Montana se auto představilo v roce 1989, o rok později následovala produkční verze Country, která vydržela jen do října 1991. Výroba probíhala v Rakousku u firmy Steyr, celkem vzniklo jen necelých 7800 aut. I při tak malém počtu existovalo několik speciálních verzí, ta nejvzácnější s technikou GTI byla určená jen pro ty, kteří se podíleli na vývoji vozu.

 

Právě se děje

Další zprávy