Dvanáct pekelných motorů poslední dekády. Proč dělají automobilky tolik chyb?

Martin Frei Martin Frei
4. 2. 2020 6:02
Ze života motoristů zmizely umaštěné ruce a roztlačování aut, která po ránu nechtěla chytit. Zdálky to vypadá, že motory jsou vyřešené a v dnešních autech zlobí jen elektronika. To by ale do hry nesměly vstupovat finanční škrty a ekologické předpisy. Kupující ojetin se dnes musí mít opět na pozoru, aby nevykrvácel na vážných chybách motoru. Přinášíme přehled největších pastí poslední doby.
Foto: Renault

Renault 1.2 TCe (2012 až 2018)

Zatímco Volkswagen a Peugeot se prvotními nesnázemi přeplňování benzinových motorů i přímého vstřikování prokousávaly už od roku 2006, Renault trpělivě vyčkával, aby o šest let později zopakoval nejdůležitější chybu. Dvanáctistovka montovaná do Méganu, Scéniku, Clia, Dacií, užitkového typu Kangoo a od něj odvozeného Mercedesu Citan se při krátkých jízdách za studena nestihne ohřát. Nejenže si v autě nezatopíte, na studených stěnách válců se sráží benzin, smyje z nich olej a špatně mazané třecí plochy se zadírají, což se projeví zvětšením vůlí a vysokou spotřebou oleje. Kromě toho měly některé série potíže s regulací výkonu za studena a při přidání plynu prudce škubaly. Postupné úpravy některé z těchto jevů zmírnily, ruku do ohně však ani za poslední ročníky nikdo nedá. Zlepšení by měla přinést až třináctistovka uvedená v roce 2018.

 

Právě se děje

Další zprávy