Martin Frei
4. 2. 2020 6:02
Ze života motoristů zmizely umaštěné ruce a roztlačování aut, která po ránu nechtěla chytit. Zdálky to vypadá, že motory jsou vyřešené a v dnešních autech zlobí jen elektronika. To by ale do hry nesměly vstupovat finanční škrty a ekologické předpisy. Kupující ojetin se dnes musí mít opět na pozoru, aby nevykrvácel na vážných chybách motoru. Přinášíme přehled největších pastí poslední doby.
Renault 1.2 TCe (2012 až 2018)
Zatímco Volkswagen a Peugeot se prvotními nesnázemi přeplňování benzinových motorů i přímého vstřikování prokousávaly už od roku 2006, Renault trpělivě vyčkával, aby o šest let později zopakoval nejdůležitější chybu. Dvanáctistovka montovaná do Méganu, Scéniku, Clia, Dacií, užitkového typu Kangoo a od něj odvozeného Mercedesu Citan se při krátkých jízdách za studena nestihne ohřát. Nejenže si v autě nezatopíte, na studených stěnách válců se sráží benzin, smyje z nich olej a špatně mazané třecí plochy se zadírají, což se projeví zvětšením vůlí a vysokou spotřebou oleje. Kromě toho měly některé série potíže s regulací výkonu za studena a při přidání plynu prudce škubaly. Postupné úpravy některé z těchto jevů zmírnily, ruku do ohně však ani za poslední ročníky nikdo nedá. Zlepšení by měla přinést až třináctistovka uvedená v roce 2018.