Konkurent číslo 1: Škoda Superb - od 785 900 Kč
Neprémiových modelů v segmentu střední třídy po konci třeba Renaultu Talisman nebo VW Passat s karoserií sedan už tolik nezůstalo. Úhlavním rivalem na českém trhu bude i tak pravděpodobně Škoda Superb. Ta má především delší rozvor náprav než C5 X, také kufr je větší, ovšem jen ve verzi se spalovacím motorem. Plug-in hybridy jsou na tom dost podobně.
Technické srovnání
|
Citroën C5 X |
Škoda Superb |
Rozměry (d/š/v) |
4805/1815/1485 mm |
4869/1864/1488 mm |
Rozvor náprav |
2785 mm |
2838 mm |
Objem kufru |
545/1640 l; 485/1580 l (PHEV) |
625/1760 l; 485/1610 l (PHEV) |
Benzinové motory |
1.2 PureTech (96 kW), 1.6 PureTech (133 kW) |
1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140/206 kW) |
Naftové motory |
---------- |
2.0 TDI (110/147 kW) |
Plug-in hybrid |
Plug-in hybrid (165 kW) |
1.4 TSI iV (160 kW) |
Cena od |
750 000 Kč |
785 900 Kč |
Motorová paleta Superbu je bohatší než ta u Citroënu - mimo jiné totiž obsahuje i dvě varianty naftového dvoulitru. Francouzi na naftu zanevřeli. Výkon plug-in hybridu je pak u obou aut srovnatelný, stejné je to i s dojezdem na jedno nabití, který je kolem 55 km. C5 X pak v základu sází na tříválcový motor, Superb má vždy čtyři válce. Také automatické řazení je odlišné, kdy Škoda sází na automat se dvěma spojkami a nabízí ho standardně od výkonu 140 kW výše, jinak je automat příplatkový. A ještě jednu výhodu technicky Superb nabízí, pohon všech kol u nejsilnějšího naftového i benzinového motoru. Citroën pohon na obě nápravy nemá.
Cenově vychází francouzský model jen o kousek výhodněji než Superb. Rozdíl mezi nimi je skoro 36 tisíc korun. Odlišný je u obou aut i výkon motoru, C5 X má ale standardně samočinné řazení. Ostatně jak moc se obě auta liší výbavou, je možné porovnat v tabulce níže.
Než k ní však přejdete, stojí za zmínku, že vyrovnané jsou plug-in hybridní pohony obou aut jak výkonově nebo elektrickým dojezdem, tak i cenou. Citroën startuje na 1 050 000 korunách, Škoda na 1 074 900 korunách i s docela podobnou výbavou.
Porovnání výbavy
|
Citroën C5 X 1.2 PureTech / 96 kW EAT8 Feel |
Škoda Superb 1.5 TSI / 110 kW Ambition |
Cena od |
750 000 Kč |
785 900 Kč |
Počet airbagů |
6 |
7 |
Nouzové brzdění |
S |
S - chodci i cyklisté |
Pomocník pro jízdu v pruhu |
S |
N |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - automatická dvouzónová |
S - automatická dvouzónová |
Rádio |
S |
S |
Dotyková obrazovka |
S - 10 palců |
S - 8 palců |
Bluetooth |
S |
S |
Digitální budíky |
S - 7 palců |
S - 10,25 palce |
Multifunkční volant |
S + kožený potah |
S + kožený potah |
Vyhřívání předních sedadel |
N |
+14 000 Kč (Klima paket) |
Bezklíčkové startování |
N |
S |
Parkovací senzory |
S - vzadu |
S - vzadu |
Přední diodová světla |
S + vzadu |
S + mlhovky + vzadu |
Automatické stěrače |
S |
S |
Kola |
17 palců, litá |
16 palců, litá |
Jak podobná je cena obou automobilů, tak podobná je i jejich základní výbava. Citroën se dodává navíc standardně s varováním před opuštěním jízdního pruhu, Škodu zase nastartujete tlačítkem a airbagem ochrání i koleno řidiče. Také počet příplatkových prvků je v ceníku Superbu o něco málo širší a je u něj možné připlatit si za praktičtější karoserii kombi, která se dodává i v "terénní" verzi Scout.