Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Výrobci

Hyundai Accent - 1998

Kvůli vysokému riziku zranění hrudníku řidiče přišlo Hyundai Accent o jednu hvězdičku ze dvou původně udělených. Korejský vůz byl testován v roce 1998 se standardním airbagem pro řidiče. Při již zmíněném bočním nárazu se také hlava dostala do kontaktu s uchycením bezpečnostního pásu na středovém sloupku. Riziko vážného zranění však podle Euro NCAP nehrozí. Při čelním nárazu se kabina ukázala jako nestabilní, airbag při nafukování navíc zasáhl hrudník řidiče. Slabá byla rovněž ochrana chodidel řidiče.

Na záznam crash testu se podívejte na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy