Martin Přibyl
Aktualizováno 15. 12. 2018 21:09
Švédský odborný časopis Vi Bilägere od roku 1989 prověřuje odolnost moderních aut proti korozi. Severské zimy totiž znamenají i časté použití posypové soli, která je, jak se ukazuje, problémem i pro karoserie moderních aut. Tradičně s ní mají problémy zejména japonské značky. Podle odborníků z Vi Bilägere je to tím, že spoléhají na to, že odolnost proti korozi zajistí kvalitní lak, evropské automobilky používají v dutinách vosk. Zatímco lak nefunguje, vosk je na švédských prosolených silnicích účinnou ochranou. Pochopila to prý například Mazda, která své vozy určené do Švédska v Evropě dodatečně upravuje. Stejně jako Japoncům se pak nedaří Fordu.
Ford Focus
V předních blatnících oblíbeného Focusu je zvuková izolace, která snadno nasává vodu. Proti korozi jsou špatně chráněny i dveře, kapota a víko zavazadlového prostoru. Utěsněny nejsou ani přechody mezi jednotlivými díly na podvozku vozu.
Test čtvrté generace Fordu Focus naleznete zde.