Martin Frei
5. 9. 2019 6:01
Dodávky stárnou pomaleji než osobní auta. Vždyť tady nejsou na machrování stylem, ale na poctivou práci. Proto i takový klasik jako Volkswagen Transporter zůstává věrný osvědčeným postupům. Neholduje pózování na rampách autosalonů, ale udržuje se ve formě dílčími inovacemi. Ta současná zasahuje mimo jiné i do označení. Zatímco u předchozích verzí písmeno T vždy doplňovalo celé číslo, teď po tři roky starém typu T6 přichází T6.1. Sestavili jsme seznam deseti věcí, které se na voze změnily.
Zatím výhradně diesel
Pod kapotou najdeme výhradně dvoulitrový diesel ve čtyřech výkonových verzích - 66, 81, 110 kW s jedním turbem a 146 kW se dvěma. Slabší verze si v manuálu vystačí s pětistupňovou převodovkou, silnější řadí šestku, případně s DSG i sedmičku. Pro biturbo je automat povinný. Dvě silnější verze budou dostupné také s pohonem všech kol 4Motion. Donedávna jste Transporter mohli pořídit i s benzinovým 2.0 TSI. V celé Evropě se pro ni ale poslední rok rozhodovalo jediné procento zákazníků, a tak už nabídka pokračovat nebude.