Přehled změn u Dacií podrobně. Duster má jako jeden z mála aut i motory bez turba

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 9. 2018 6:03
Od 1. září vstoupila v platnost emisní norma Euro 6.2 nebo také Euro 6c, která zcela změnila přístup k měření spotřeby a emisí. Vedle upraveného laboratorního cyklu přibyly i jízdní zkoušky v reálném provozu. To výrazně překopalo nabídku většiny výrobců, přičemž zážehové agregáty bez přeplňování ve větších autech již téměř nekoupíte. To neplatí pro rumunskou Dacii, která i vzhledem k příznivé ceně atmosférické jednotky zachovala. Zároveň ale přibyl třeba nový diesel 1.5 Blue dCi. Na kompletní změny v portfoliu rumunské značky se podívejte do galerie.

Na podrobný přehled všech nabízených modelů Dacia se podívejte zde.

Foto: Dacia

Vrací se i LPG

Vedle pohonu všech kol se základní benzinový motor dočká opět také možnosti spalovat LPG. V takovém případě klesne výkon motoru na 80 kW a točivý moment na 144 Nm. Průměrně si plynový Duster řekne o 8,7 litru LPG na 100 km, přičemž z 0 na 100 km/h akceleruje za 12,6 vteřiny.

Používat lze tuto verzi ale i s pohonem na benzin, v takovém případě zůstávají výkon, točivý moment i průměrná spotřeba na úrovni klasické benzinové varianty. Nádrž na LPG má 33,6 litru a o 61 kg stoupne i minimální provozní hmotnost.

Dacia nabízí verzi na LPG ve druhé výbavě Essential a třetí Comfort za ceny od 320 900 korun, respektive 342 900 korun. Pohon všech kol pro tuto variantu dostupný není, na druhou stranu ale plní emisní normu Euro 6d-Temp, která začne platit až od prvního září příštího roku.

 

Právě se děje

Další zprávy