Konkurent z vlastní stáje číslo 2 - Dacia Duster
Na rozdíl od modelu Lodgy není Dacia Duster úplně přímým konkurentem Joggeru, tím spíše, že jde o SUV. Nicméně rodinné SUV, jehož cena je na hodně podobné úrovni jako v případě nového kombi. Porovnávat lze jen pětimístnou variantu, prodloužený Duster se sedmi sedačkami rumunský výrobce nenabízí. Příliš nepřekvapí, že je SUV kratší a má logicky i menší kufr, překvapivé ale je, že světlou výšku má větší jen o 17, respektive 14 mm s pohonem všech kol.
Technické srovnání
|
Dacia Jogger |
Dacia Duster |
Rozměry (d/š/v) |
4547/1784/1632 mm |
4341/1804/1693 mm |
Rozvor náprav |
2897 mm |
2673 mm |
Kufr |
708/1819 l (5 míst); 160/506/1819 l (7 míst) |
445/1478 l |
Benzinové motory |
1.0 TCe (81 kW) |
1.0 TCe (67 kW), 1.3 TCe (96/110 kW) |
Naftové motory |
---------- |
1.5 Blue dCi (84 kW) |
Pohon na LPG |
1.0 TCe (74 kW) |
1.0 TCe (74 kW) |
Cena od (5 míst) |
358 500 Kč |
294 900 Kč |
Cena od (7 míst) |
377 500 Kč |
---------- |
Velkou výhodou Dusteru je širší nabídka agregátů včetně pohonu na plyn. Oba vozy přitom v takovém případě mají úplně stejný motor. SUV pak ale nabízí i silnější benzinové čtyřválce a také naftovou patnáctistovku, na což Jogger nemá odpověď. Stejné je to s pohonem všech kol, nabízený k 1.3 TCe o výkonu 110 kW nebo 1.5 Blue dCi o výkonu 84 kW. A ještě jednou rozdíl, s nejsilnějším benzinovým motorem je totiž nabízen i dvouspojkový automat, byť jen v kombinaci s pohonem předních kol.
Duster je též levnější, jenže verze za 294 900 korun je úplný holobyt, takže realističtější srovnání nabízí až druhá výbava Essential za 346 900 korun. I tak je SUV o pár tisícovek levnější, ale rozdíl je to víceméně zanedbatelný, uvážíme-li, že Jogger má standardně nouzové brzdění, které do Dusteru nepořídíte. Ceny plynových verzí ve výbavě Essential jsou pak téměř stejné, Jogger za 358 500 korun a Duster za 359 400 korun. Ve výbavě Comfort je plynový Duster opět o pár tisícovek levnější než novinka.
Výbava, bez nejnižšího stupně Access u Dusteru, je u obou vozů hodně podobná, vyjma již zmíněného nouzového brzdění. Obě auta ale mohou mít i navigaci, bezklíčkové odemykání a startování, sledování mrtvého úhlu nebo automatickou klimatizaci. Duster vyčnívá panoramatickým kamerovým systémem. Nakonec tak budou rozhodovat hodně i osobní preference. Kdo chce převážet více lidí či nákladu, zvolí Jogger, kdo prahne po pohonu všech kol a stačí mu pět sedadel a o něco menší kufr, sáhne po Dusteru.