Dostupné kompaktní kombi - Hyundai i30 kombi
Svou délkou i celkovým pojetím má Jogger nejblíže ke kompaktním kombíkům. Jejich lídrem je nejen v Česku Škoda Octavia Combi, která ale začíná na 559 900 korunách, tedy o sto tisíc výše, než kolik bez příplatků stojí nejdražší verze rumunského kombi. Nabízí se tak srovnání s kompaktem, který je cenově posazený o něco níže, což je po Octavii druhý nejoblíbenější kompakt - Hyundai i30 kombi, jehož cena se v základu pohybuje pod 400 tisíc korunami.
Jogger korejský model z Nošovic deklasuje rozvorem náprav a překonává ho též nabídkou sedmi míst k sezení. Na druhou stranu kufr v pěti- i dvoumístné konfiguraci je u Hyundai rumunskému nováčkovi blíže, než by si kdo mohl na první dobrou z rozdílu rozvorů náprav pomyslet.
Technické srovnání
|
Dacia Jogger |
Hyundai i30 kombi |
Rozměry (d/š/v) |
4547/1784/1632 mm |
4585/1795/1465 mm |
Rozvor náprav |
2897 mm |
2650 mm |
Kufr |
708/1819 l (5 míst); 160/506/1819 l (7 míst) |
602/1650 l |
Benzinové motory |
1.0 TCe (81 kW) |
1.5i CVVT (81 kW), 1.0 T-GDI (88 kW), 1.5 T-GDI MHEV (117 kW) |
Naftové motory |
---------- |
---------- |
Pohon na LPG |
1.0 TCe (74 kW) |
---------- |
Cena od (5 míst) |
358 500 Kč |
384 990 Kč |
Cena od (7 míst) |
377 500 Kč |
---------- |
Nabídka motorů je u i30 ovlivněná tím, že z ní vypadly všechny naftové agregáty. Zůstaly tak jen benzinové tří- a čtyřválce, přičemž atmosférickou zážehovou jednotku dnes v segmentu nabízí už jen málokdo. Výhodou Hyundaie je výše položená výkonová špička prostřednictvím mildhybridu a také nabídka dvouspojkového automatu pro motory T-GDI, Dacia kontruje ekologičtějším pohonem na LPG.
Základní cena Hyundaie je vyšší "jen" o 26,5 tisíce korun, ovšem v kombinaci s lepší výbavou. Vedle rádia má i manuální klimatizaci, udržování jízdního pruhu, nouzové brzdění detekující i chodce nebo třeba vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Jogger má navrch prakticky jen diodovými potkávacími světly, mlhovkami a též systémem nouzového volání eCall. A samozřejmě tedy nižší cenou.
Cenové rozdíly se ve vyšších výbavách trochu natahují a i30 se i bez příplatků umí přehoupnout přes půl milionu korun, navíc nabídne i prvky jako adaptivní tempomat, upozornění na přijíždějící auta při couvání, kolenní airbag řidiče, digitální budíky nebo plně diodová přední světla. To má ale samozřejmě svou cenu, která je u Joggeru víceméně alfou a omegou. Spolu s prostorem, kterého nabízí více než i30 a prakticky kterékoliv čistokrevné kompaktní kombi na trhu.