Dacia Jogger proti konkurentům: Cenou a prostorem si tvoří třídu sama pro sebe

Jan Matoušek Jan Matoušek
14. 12. 2021 6:02
Dacia začátkem prosince odhalila ceny očekávaného rodinného modelu Jogger. Kříženec kombi a MPV s vizuálními prvky SUV se bude prodávat od 358 500 korun, a rázem se tedy zařadil mezi nejdostupnější auta na trhu. Se sedmi sedačkami dokonce levnější vozidlo momentálně neexistuje. Komu ale vlastně Jogger konkuruje? Pokusili jsme se najít auta, kterým může odlákat zákazníky.

Konkurent z vlastní stáje číslo 2 - Dacia Duster

Na rozdíl od modelu Lodgy není Dacia Duster úplně přímým konkurentem Joggeru, tím spíše, že jde o SUV. Nicméně rodinné SUV, jehož cena je na hodně podobné úrovni jako v případě nového kombi. Porovnávat lze jen pětimístnou variantu, prodloužený Duster se sedmi sedačkami rumunský výrobce nenabízí. Příliš nepřekvapí, že je SUV kratší a má logicky i menší kufr, překvapivé ale je, že světlou výšku má větší jen o 17, respektive 14 mm s pohonem všech kol.

Technické srovnání

Dacia Jogger Dacia Duster
Rozměry (d/š/v) 4547/1784/1632 mm 4341/1804/1693 mm
Rozvor náprav 2897 mm 2673 mm
Kufr 708/1819 l (5 míst); 160/506/1819 l (7 míst) 445/1478 l
Benzinové motory 1.0 TCe (81 kW) 1.0 TCe (67 kW), 1.3 TCe (96/110 kW)
Naftové motory ---------- 1.5 Blue dCi (84 kW)
Pohon na LPG 1.0 TCe (74 kW) 1.0 TCe (74 kW)
Cena od (5 míst) 358 500 Kč 294 900 Kč
Cena od (7 míst) 377 500 Kč ----------

Velkou výhodou Dusteru je širší nabídka agregátů včetně pohonu na plyn. Oba vozy přitom v takovém případě mají úplně stejný motor. SUV pak ale nabízí i silnější benzinové čtyřválce a také naftovou patnáctistovku, na což Jogger nemá odpověď. Stejné je to s pohonem všech kol, nabízený k 1.3 TCe o výkonu 110 kW nebo 1.5 Blue dCi o výkonu 84 kW. A ještě jednou rozdíl, s nejsilnějším benzinovým motorem je totiž nabízen i dvouspojkový automat, byť jen v kombinaci s pohonem předních kol.

Duster je též levnější, jenže verze za 294 900 korun je úplný holobyt, takže realističtější srovnání nabízí až druhá výbava Essential za 346 900 korun. I tak je SUV o pár tisícovek levnější, ale rozdíl je to víceméně zanedbatelný, uvážíme-li, že Jogger má standardně nouzové brzdění, které do Dusteru nepořídíte. Ceny plynových verzí ve výbavě Essential jsou pak téměř stejné, Jogger za 358 500 korun a Duster za 359 400 korun. Ve výbavě Comfort je plynový Duster opět o pár tisícovek levnější než novinka.

Výbava, bez nejnižšího stupně Access u Dusteru, je u obou vozů hodně podobná, vyjma již zmíněného nouzového brzdění. Obě auta ale mohou mít i navigaci, bezklíčkové odemykání a startování, sledování mrtvého úhlu nebo automatickou klimatizaci. Duster vyčnívá panoramatickým kamerovým systémem. Nakonec tak budou rozhodovat hodně i osobní preference. Kdo chce převážet více lidí či nákladu, zvolí Jogger, kdo prahne po pohonu všech kol a stačí mu pět sedadel a o něco menší kufr, sáhne po Dusteru.

 

Právě se děje

Další zprávy