Ztráta hodnoty u ojetin: Paradox, kdy všechny poráží na hlavu Dacia, Suzuki nebo Jeep

Martin Frei Martin Frei
1. 11. 2019 6:02
Trh s ojetými automobily je nevyzpytatelný. Co se u nového vozu považuje za přednost, obrátí se u staršího v nevýhodu. Za co jste u dealera připláceli desetitisíce, v bazaru nedostanete ani korunu. Po třech letech nezůstane v cenové logice kámen na kameni, protože zájemci o auta z druhé ruky mají jiné priority než první majitelé.
Foto: Audi

Nezájem trhu spolehlivě láme vaz ředitelským autům od milionu korun výš. Po třech letech zůstávají pro obyčejné smrtelníky stále příliš drahá, zájemce navíc odrazují obavy z drahé údržby a oprav komplikované techniky. A tak ve chvíli, kdy pan direktor přesedá do nového kočáru, starý míří do bazaru za polovinu původní ceny. Dokonce i za méně. Podle informací autocentra AAA Auto jsou rekordními pacienty Audi A5 a Mercedes-Benz třídy E: za tři roky ztratí 53 % hodnoty. Následuje BMW řady 5 s poklesem o 51 %.

 

Právě se děje

Další zprávy