Martin Frei
1. 11. 2019 6:02
Trh s ojetými automobily je nevyzpytatelný. Co se u nového vozu považuje za přednost, obrátí se u staršího v nevýhodu. Za co jste u dealera připláceli desetitisíce, v bazaru nedostanete ani korunu. Po třech letech nezůstane v cenové logice kámen na kameni, protože zájemci o auta z druhé ruky mají jiné priority než první majitelé.
Nezájem trhu spolehlivě láme vaz ředitelským autům od milionu korun výš. Po třech letech zůstávají pro obyčejné smrtelníky stále příliš drahá, zájemce navíc odrazují obavy z drahé údržby a oprav komplikované techniky. A tak ve chvíli, kdy pan direktor přesedá do nového kočáru, starý míří do bazaru za polovinu původní ceny. Dokonce i za méně. Podle informací autocentra AAA Auto jsou rekordními pacienty Audi A5 a Mercedes-Benz třídy E: za tři roky ztratí 53 % hodnoty. Následuje BMW řady 5 s poklesem o 51 %.