Ztráta hodnoty u ojetin: Paradox, kdy všechny poráží na hlavu Dacia, Suzuki nebo Jeep

Martin Frei Martin Frei
1. 11. 2019 6:02
Trh s ojetými automobily je nevyzpytatelný. Co se u nového vozu považuje za přednost, obrátí se u staršího v nevýhodu. Za co jste u dealera připláceli desetitisíce, v bazaru nedostanete ani korunu. Po třech letech nezůstane v cenové logice kámen na kameni, protože zájemci o auta z druhé ruky mají jiné priority než první majitelé.
Foto: Radek Pecák

Kolik peněz utržíte za své auto po třech letech používání? Záleží na barvě? Jen málokdy. Na výbavě? Skoro vůbec, leda na klimatizaci. Tak tedy na kvalitě? To už teprv ne. Málokdo ji dokáže objektivně posoudit, ne každý se o ni zajímá a do rozhodování častěji mluví emoce než rozum. Ve skutečnosti budoucí cena vašeho auta záleží na tom, kolik lidí by si ho chtělo jako ojetinu koupit. A to už nezáleží jen na oblíbenosti daného modelu. Musí se najít dost jeho ctitelů, kteří na koupi finančně dosáhnou. A zároveň nesmí být ojetin na trhu moc, aby se ceny nerozředily.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Sněmovna lordů velkou většinou vyjádřila nesouhlas a politování nad zákonem o vnitřním trhu, který jde proti částem brexitové dohody

Sněmovna lordů, horní komora britského parlamentu, v úterý velkou většinou vyjádřila nesouhlas a politování nad zákonem o vnitřním trhu, který jde proti částem brexitové dohody. Proti kontroverznímu zákonu, který podle Evropské komise porušuje právně závaznou dohodu, hlasovalo 395 zákonodárců, opačný názor jich mělo 169. Sporným zákonem může vláda premiéra Borise Johnsona zrušit části rozvodové dohody mezi Británií a Evropskou unií.

Zdroj: ČTK
Další zprávy