Co se skrývá za obřími ledvinkami? Představujeme techniku luxusního BMW řady 7

Martin Přibyl Martin Přibyl
29. 6. 2019 6:54
Vzhled nejluxusnějšího mnichovského sedanu budí kontroverze. Řada 7 dostala při faceliftu výrazně větší ledvinky a naopak přední světlomety jsou oproti původnímu provedení nižší a subtilnější. Nenechte se ale odradit fotkami. Vedle toho, že naživo auto vypadá dobře, přinesla modernizace i zásadní změny technického rázu. Pojďme se na ně podrobně podívat.
Foto: BMW

Nepoznáte ji jen podle ledvinek

Hodnocení designu je rozhodně věcí vkusu. Nová řada 7 ale má být díky změnám, které na její karoserii proběhly, již na pohled ještě prestižnějším a luxusnějším vozem. Vezměte si třeba takovou o pět centimetrů vyšší příď, která má zdůrazňovat majestátnost auta. Světelné propojení zadních obrysových světel pak auto jednoznačně rozšiřuje a zdůrazňuje jeho proporce. Další změny pak vylepšují třeba aerodynamiku.

Změny na řadě 7 se ostatně dotkly prakticky všech dílů přídě a zádě vozu. Pokud vám ledvinky přijdou na fotkách příliš velké (oproti předchozímu provedení byly zvětšeny o 40 procent a společně s nimi dostalo auto i větší znak na kapotě), věřte, že naživo nepůsobí obzvlášť v černé barvě nikterak rušivě.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy